1. HABERLER

  2. MEB PERSONEL

  3. Eğitim'de Öğretmen Açığı Diye Bir Kavram Kabul Edilemez
Eğitim'de Öğretmen Açığı Diye Bir Kavram Kabul Edilemez

Eğitim'de Öğretmen Açığı Diye Bir Kavram Kabul Edilemez

Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz yine öğretmen açığını açıkladı. Bu kez geriye dönüp 2015 yılının açığına dair meclis'te sorulara yanıt verdi. Eğitimin düzelmesinin en önemli ve tek koşulu öğretmen açığının sıfırlanmasıdır!

A+A-

Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz TBMM’de kendisine ve Bakanlığa yöneltilen sorulara yanıt verdi ve 2015 yılının net öğretmen açığını ve bazı sayısal verileri açıkladı. Bu haberimizde bu sayısal verilere dair bir şey yazmak istemiyoruz. Çünkü verilen sayılar yıllardır aynı ve öğretmen açığı her yıl aynı sayıda ücretli öğretmen alınarak giderilmeye çalışılıyor.

Taşeron mantığından hiçbir farkı olmayan, hatta mevsimlik işçi gibi normal öğretmenlerin aldığı maaşın 3’te biri kadar maaşlar ücretli işçi gibi, özlük ve mali haklardan yoksun mevsimlik çalıştırılmaktadır.

100 binler civarında olan öğretmen açığı her yıl aynı şekilde olmaktadır ve bu ödün eğitimden verilmektedir. Maalesef eğitimden ödün verildiği sürece yıllardır yaz boz sistemine döndürülen sistem bir türlü düzelmez. Eğitimin yaz boz olduğunu da biz değil daha önceki Milli Eğitim Bakanımız Nabi Avcı belirtmişti. Bu kapsamda eğitimden ödün verildiği ve her dönemde değişikliklerin yapıldığı sürece de değişiklik olmayacaktır.

Eğitim-öğretim faaliyetleri geçici olarak ücretli öğretmenlik sistemi ile yapılamaz ve yapıldığında da sonuçlarını hepimiz yaşamaktayız. Neden sürekli öğretmen alınmakta ve neden diğer atama bekleyenler sürekli bu alımlara tepki göstermektedir.

19 milyona yaklaşan öğrenci için 1 milyona yakın öğretmen görev yapmaktadır. Hemen hemen her ailenin bir öğretmenle olan birebir diyaloğu ya kendi öğrencisi, ya akrabası ya da komşusundan dolayı bulunmaktadır ve eğitim öğretim hayatımızın her alanındadır. Bu kapsamda öğretmen atamaları diğer atamalarla karşılaştırılmamalı ve diğer atamalar için de yetersiz olan kontenjanlar öğretmen atamaları için de bu kapsamda yetersizdir.

Hangimiz çocuğumuzun her yıl değişen bir sınıf öğretmenine vermek ister? Hangimiz her yıl değişen bir branş öğretmenine çocuğunu teslim etmek ister? Teslim diyoruz, çünkü hepimiz çocuklarımızı elleri öpülesi öğretmenlerimize teslim edip günün 3’te birini geçirdikleri okullara bırakıyoruz.

Bu kapsamda okul-öğretmen-aile-öğrenci ilişkisi vazgeçilmezdir, bütünleyicidir ve bu dörtlünün de dört dörtlük olması için geçici istihdama eğitim öğretim faaliyetleri yapılmaya çalışılmamalıdır.

Bakanlıktan veya Bakanımızdan sayısal veriler değil layıkıyla, kadrolu, mülakatsız 100 bin atamanın her yıl yapılmasını bekliyoruz. Her yıl bu sayıda atama olsa dahi gelişen ve büyüyen Türkiye için ancak yeterli olabilecektir.

Öğretmenlik sadece derse girip, ders verme olarak adlandırılmamalıdır. Geleceğimizin sağlam temellere oturtulması açısından her alanda öğretmenliğe güvenilmelidir. Saygılarımızla My Memur ekibi.

İlgili Haberler

HABERE YORUM KAT

MyMemur Haber Sitemiz 5651 sayılı "internet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla işlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında" Kanunun 2/f maddesi uyarınca 'içerik Sağlayıcıdır'. Tüm üyeler yaptıkları yorumlardan şahsen kendileri sorumlu olup, talep halinde sitemiz kaynaklarında olan, gerekli iletişim bilgileri Adli ve İdari Makamlara sunulacaktır. UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren yorumlar onaylanmaz.
Önceki ve Sonraki Haberler