1. HABERLER

  2. SENDİKA

  3. MEB’in Performans Dayatmasını Kabul Etmiyoruz
MEB’in Performans Dayatmasını Kabul Etmiyoruz

MEB’in Performans Dayatmasını Kabul Etmiyoruz

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından “Öğretmen Strateji Belgesi” hazırlanmış ve 9 Haziran 2017 tarihinde Resmi Gazete’de yayınlanmasının ardından öğretmenlere performans sistemi getirildi. Tüm sendikalar tepkili. Eğitim-İş de eylem kararı aldı.

A+A-

Milli Eğitim Bakanlığının yayımladığı strateji belgesinde, öğretmenlerin gelişim ihtiyacının tespiti için periyodik olarak performans değerlendirme sisteminin hayata geçirilmesi, bu süreçte okul müdürü, meslektaşı, öğrenci ve velilerin de değerlendirme sürecine katılacağı, bu değerlendirme sonuçları ile kariyer basamakları oluşturulacağı, görevde yükselme, yurtdışına görevlendirme, ödüllendirmenin bu sonuçlara göre yapılacağı, 4 yılda bir öğretmenlerin “öğretmen yeterlilikleri” çerçevesinde sınava alınacağı belirtilmişti.

12 ilde başlanan uygulama ne kadar sağlıklı!

Sendika, Öğretmen Performans Değerlendirme Kriterleri adı altında 12 ilde (Ankara, Antalya, Balıkesir, Erzurum, Eskişehir, İstanbul, İzmir, Kayseri, Malatya, Mardin, Samsun, Trabzon) pilot seçilen okullarda yine bir angaryanın, objektiflikten uzak bir değerlendirmenin ve ayrıca huzurlu bir çalışma ortamı yoksunluğunun içine sürüklenmekte olduğunu belirtti.

MEB müdürlerin öğretmenlere verdiği notları beğenmedi!

2016 yılında yapılan performans değerlendirme analizleri baz alınarak yüzde 95'in üzerinde öğretmenin 80 ve 100 arası puan aldığı saptanmış ve üzerinde defalarca oynanan, yap boz tahtasına dönen eğitim sistemindeki başarısızlığın sorumluluğu öğretmene yüklenmek istenmiştir.

İdarenin objektif davranmadığı kanısına varılıp bu kez de değerlendirme kısmına sırasıyla zümre, diğer öğretmenler, veli ve öğrenci ayrıca öğretmenin kendi öz değerlendirmesi dahil edilmiştir. Bu değerlendirmeler de kaç velinin ya da öğrencinin değerlendirmesinin kabul edileceği net olarak belirtilmemiş sadece “barajın altındaysa yapılan değerlendirme dikkate alınmayacaktır” ya da “bu sadece taslak” denilip geçilmiştir.

Eğitim-iş konuyu yargıya taşıyor!

MEB tarafından 2016 yılında devreye sokulan ve Eğitim-İş olarak dava konusu da yapılan bu performans değerlendirme sistemi, öğretmenlik mesleğini değersizleştirmenin geldiği noktayı göstermektedir.

Eğitimde sorun öğretmenlerin performanslarında değil!

Türkiye’de eğitimde yaşanan nitelik sorununun nedeni öğretmenlerin performansları değildir. Öğretmen eğitimin temelidir ancak öncelikli olan eğitime yaklaşım anlayışının ulusal olması, siyasi değil ulusal hedeflerin ön plana çıkarılmasıdır.

Öğrencilerin öğretmenlere karşı tutumu ne olacak?

Ayrıca öğretmen yeterliliğinin, performansın ölçülmesi gibi uygulamaların öğretmeni okula, öğrenciye değil yeterlik sınavına, performansa odaklayabileceği sürekli bu sürecin stresine maruz kalabileceği, olası yeterlik sınavı başarısızlığında “bu öğretmen başarısız sınavı geçemedi” algısının her şeyi alt üst edebileceği ortadadır.

Eğitim-İş, Bakanlığın eğitimde yaşanan sorunlara kalıcı çözümler üretmek ve okullarda bilimsel, laik, ulusal, demokratik ve nitelikli bir eğitim anlayışını yerleştirmek yerine, öğretmeni itibarsızlaştıracak, iş güvencesini ortadan kaldıracak bir eğitim anlayışını yerleştirmesine izin vermeyeceğini belirtti. 

Bu kapsamda da iş güvencesini ortadan kaldıran bu uygulamaya karşı “hiçbir öğretmen arkadaşımızın performansını ölçmeyeceğiz” denildi.

İlgili Haberler

HABERE YORUM KAT

MyMemur Haber Sitemiz 5651 sayılı "internet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla işlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında" Kanunun 2/f maddesi uyarınca 'içerik Sağlayıcıdır'. Tüm üyeler yaptıkları yorumlardan şahsen kendileri sorumlu olup, talep halinde sitemiz kaynaklarında olan, gerekli iletişim bilgileri Adli ve İdari Makamlara sunulacaktır. UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren yorumlar onaylanmaz.
Önceki ve Sonraki Haberler