1. HABERLER

  2. SORU & CEVAP

  3. Öğretmen Atamaları Eğitim Fakültelerinden Olması Gerekirken Parayla Formasyon Alanlar da 1. Öncelikte
Öğretmen Atamaları Eğitim Fakültelerinden Olması Gerekirken Parayla Formasyon Alanlar da 1. Öncelikte

Öğretmen Atamaları Eğitim Fakültelerinden Olması Gerekirken Parayla Formasyon Alanlar da 1. Öncelikte

Milli Eğitim Bakanlığı MEB öğretmen atamasına esas alanları Talim ve Terbiye Kurulu kararı belirlemiştir. Burada 4 yıllık lisans fakültesi mezunu olan bölümler yazmaktadır. Öğretmenlik eğitim fakültelerine 1. öncelikken diğer fakülteler de var!

A+A-

Bize ulaşan takipçilerimiz öğretmenlik mesleğinin eğitim fakülteleri için 1. Öncelik olması talebini ilettiler ve hazırladıkları talepleriniz sıraladılar. İşte tüm gerekçeleri ile eğitim fakülteleri neden 1. öncelikli atama olurken sonradan formasyon alan fakülte mezunları 2. öncelik olmalı. Atama bekleyen öğretmen sayısı 450 binken formasyon dağıtan üniversitelerle birlikte sayı 2'ye katlanacaktır.

Birinci öncelik eğitim fakültelerinin hakkı! Bizler ilk olarak Ankara Üniversitesinde 1965-1966 öğretim yılında 109 lisans öğrencisi ile öğretime başlamış, ilk mezunlarını 1969 yılında vermiş olan ve Türkiye’nin her üniversitesinden mezun olmuş ve halen mezun olmakta olan Eğitim Fakültesi mezunları olarak formasyon denilen bu hata, yanlış, parayla meslek satmak, adaletsizlik, hak yemek, eşitsizlik denilen şeyden bir anca dönülmesini istiyoruz. Öğretmen atamalarında atama önceliği Eğitim Fakültesi mezunlarının olmalı, formasyon vb. ancak ihtiyaç olursa ikinci öncelikli olmalı.

İlk olarak Ankara Üniversitesinde 1965-1966 öğretim yılında 109 lisans öğrencisi ile öğretime başlamış, ilk mezunlarını 1969 yılında vermiş olan ve Türkiye’nin her üniversitesinden mezun olmuş ve halen mezun olmakta olan Eğitim Fakültesi mezunları olarak formasyon denilen bu hata, yanlış, parayla meslek satmak, adaletsizlik, hak yemek, eşitsizlik denilen şeyden bir anca dönülmesini istiyoruz.

İhtiyaç olursa 2. öncelik atanmalı! Öğretmen atamalarında atama önceliği Eğitim Fakültesi mezunlarının olmalı, formasyon vb. ancak ihtiyaç olursa ikinci öncelikli olmalı. Biz sizden bu konu ile ilgili Temel Eğitime Destek Projesi  “Öğretmen Eğitimi Bileşeni”  Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri’nden aldığımız bilgiler ve birazda eleştiri içeren bu yazımızı haber yapmanızı istiyoruz, Çoğunluğun dediği mi olmalı yoksa haklı kimse onun dediği mi olmalı, Liyakat sahibi kişiler mi öğretmen olmalı yoksa para ile herkesi öğretmen yapan bir sistem mi bu işi çözecek.

Öğretmenlik mesleğinin nitelikleri para ile satın alınamaz! Öğretmenlik mesleğinin niteliğinin yükseltilmesi, öncelikle öğretmenlerin sahip olması gereken genel ve özel alan yeterliklerin bilinmesi, daha sonra, bu yeterliklerin, hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim programlarıyla, öğretmen adaylarına ve öğretmenlere kazandırılması ile mümkündür.

Eğitim ve öğretimin bütün boyutlarıyla dinamik bir yapıya sahip olması, bu süreçte önemli bir rol üstlenen öğretmenin görevinin ve bu görevin gerektirdiği niteliklerin sürekli sorgulanmasını ve geliştirilmesini gerekli kılar. Bunun içindir ki, Millî Eğitim Bakanlığı’nın Üniversitelerle iş birliği yaparak, öğretmen yeterlikleri üzerine yürüttüğü çalışmalar süreklilik göstermektedir.

Temel Eğitime Destek Projesi; 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununun 45’ inci maddesi hükümleri kapsamında, öğretmen yeterliklerinin belirlenmesine yönelik bir dizi çalışma yapılmış olup, bu kapsamda oldukça önemli birikimler sağlanmıştır. Öğretmen yeterlikleri konusu, Temel Eğitime Destek Projesi kapsamında da projelendirilmiş olup, çalışmalar sürdürülmektedir.

 

Temel Eğitime Destek Projesi (TEDP); Öğretmen Eğitimi, Eğitimin Kalitesi, Yönetim ve Organizasyon, Yaygın Eğitim, ve İletişim olmak üzere 5 bileşenden oluşmaktadır.

Projenin "Öğretmen Eğitimi" bileşeni kapsamında, öğretmenlik mesleğinin genel yeterlikleri ve özel alan yeterliklerinin belirlenmesi ile öğretmen yeterliklerinin iyileştirilmesine yönelik okul temelli meslekî gelişim kılavuzu hazırlığına ilişkin çalışmalar yürütülmüştür.

Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri; Kişisel ve Meslekî Değerler - Meslekî Gelişim,  Öğrenciyi Tanıma, Öğrenme ve Öğretme Süreci, Öğrenmeyi, Gelişimi İzleme ve Değerlendirme,  Okul-Aile ve Toplum ilişkileri, Program ve İçerik Bilgisi olmak üzere 6 ana yeterlik alanı, bu yeterliklere ilişkin 39 alt yeterlik ve 244 performans göstergesi şeklinde belirlenmiştir.

Öğretmenlik Mesleğinin Genel Yeterlikleri ve Özel Alan Bilgisi Yeterlik taslaklarının bilimsel temelde güvenilir, geçerli, uygulanabilir ve geliştirilebilir nitelikte olması gerekir. Eğitim fakültesi mezunlarının talepleri ve gerekçelerine dair yazısının tam metni için TIKLAYINIZ.

İlgili Haberler

HABERE YORUM KAT

MyMemur Haber Sitemiz 5651 sayılı "internet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla işlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında" Kanunun 2/f maddesi uyarınca 'içerik Sağlayıcıdır'. Tüm üyeler yaptıkları yorumlardan şahsen kendileri sorumlu olup, talep halinde sitemiz kaynaklarında olan, gerekli iletişim bilgileri Adli ve İdari Makamlara sunulacaktır. UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren yorumlar onaylanmaz.
3 Yorum
Önceki ve Sonraki Haberler