1. HABERLER

  2. PERSONEL SAĞLIK

  3. Sağlık Bakanlığı Yoğun Bakım Hemşireliği Sertifikalı Eğitim Programı Standartlarını açıkladı
Sağlık Bakanlığı Yoğun Bakım Hemşireliği Sertifikalı Eğitim Programı Standartlarını açıkladı

Sağlık Bakanlığı Yoğun Bakım Hemşireliği Sertifikalı Eğitim Programı Standartlarını açıkladı

Sağlık Bakanlığı Yoğun Bakım Hemşireliği Sertifikalı Eğitim Programı Standartlarını açıkladı

A+A-

04 Şubat 2014 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Sağlık Bakanlığı Sertifikalı Eğitim Yönetmeliği ile Yoğun Bakım Hemşireliği de Sertifikalı Eğitim Programı kapsamına dâhil edilmişti.

Sağlık Bakanlığı 4 Şubat 2014 Tarihinde Resmi gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Sertifikalı Eğitim Yönetmeliği kapsamında sertifikalı Eğitim alanı olarak belirlenen Yoğun Bakım hemşireliği ile alakalı Yoğun Bakım Hemşireliği Sertifikalı Eğitim Programı Standartlarını açıkladı işete Yoğun Bakım Hemşireliği standartları;

1.      EĞİTİMİN ADI

Yoğun Bakım Hemşireliği Sertifikalı Eğitim Programı

2.      EĞİTİMİN AMACI

Bu sertifikalı eğitim programının amacı; koruyucu, geliştirici ve rehabilite edici girişimlerle bireyin fiziksel, psikolojik ve sosyal olarak güçlenmesini sağlayan, hasta ve aileleri ile terapötik iletişim kuran, sağlık bilimi ve teknolojisindeki gelişmelere, yeni tedavi ve bakım yöntemlerine uyum sağlayabilen, acil, kritik ve karmaşık hasta bakım gereksinimlerini karşılayabilecek yetkinliğe sahip sorun çözme becerisi gelişmiş yoğun bakım hemşireleri yetiştirmektir.

3.      EĞİTİMİN HUKUKİ DAYANAĞI

Bu sertifikalı eğitim programında aşağıdaki mevzuat hukuki dayanak olarak alınmıştır.

  1. 04.02.2014 tarihli ve 28903 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Sağlık Bakanlığı Sertifikalı Eğitim Yönetmeliği
  2. 08.03.2010 tarihli ve 27515 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Hemşirelik Yönetmeliği
  3. 19.04.2011 tarihli ve 27910 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Hemşirelik Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik
  4. 20,07.2011 tarihli ve 28000 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Yataklı Sağlık Tesislerinde Yoğun Bakım Hizmetlerinin Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ
  1. EĞİTİM İLE İLGİLİ TANIMLAR

Yoğun Bakım: Bir ya da daha fazla organ veya organ sistemlerinde ciddi işlev bozukluğu nedeniyle yoğun bakım gereksinimi olan hastaların iyileştirilmesini amaçlayan, fiziksel alt yapısı ve konumu itibariyle hasta bakımı açısından özellik taşıyan, ileri teknolojiye sahip cihazlarla donatılmış, yaşamsal göstergelerin izlendiği, hasta takip ve tedavisinin 24 saat esasına dayalı olarak kesintisiz sağlandığı erişkin, çocuk ve yenidoğan hasta birimleridir.

Üçüncü Seviye Yoğun Bakım: Çoklu organ işlev bozukluğu gibi tüm komplike hastaların kabul edildiği, solunum desteği, renal replasman tedavisi, plazmaferez gibi destek tedavilerinin hepsinin yapılabildiği, en üst düzeyde tıbbi bakım ve tedavi yapılabilen yoğun bakım üniteleridir.

Yoğun Bakım Hemşireliği: Yoğun bakım hemşiresi, karmaşık ve yaşamı tehdit edici problemleri olan hastaların tanılamasını yapmak, hastalan sürekli izlemek, kaliteli ve ileri yoğun bakım ve tedavi girişimleri uygulamak, hasta ve yakınları ile terapötik ilişki kurmak, koruyucu, iyileştirici ve rehabilite edici girişimleri uygulamaktan sorumlu hemşiredir.

  1. EĞİTİM PROGRAMININ YÜRÜTÜLME USUL VE ESASLARI

Eğitim programı aşağıda maddeler halinde sıralanan usul ve esaslar dahilinde yürütülür.

  1. Eğitim başlangıcında eğitim süresince geçerli olan kurallar ve uygulamalar açıklanır.
  2. Eğitim programı, teorik ve uygulamalı olarak yürütülür.
  3. Eğitim programı yoğun bakım hemşireliği sertifikalı eğitim programının standartlarında 10’uncu maddede nitelikleri belirtilen yerlerde yapılabilir.
  4. Katılımcılar, eğitim programı sırasında başka bir alanda/birimde/merkezde veya başka bir işte çalıştırılamazlar.
  5. Eğitim programının katılımcı sayısı eğitimin verileceği yerdeki her 3 yoğun bakım (3. seviye yoğun bakım yatak sayısı) yatağına bir katılımcı düşecek şekilde hesaplanır.
  6. Yoğun bakım hemşireliği sertifikalı eğitim programı düzenleyicisi kamu kurum ve kuruluşları ile özel hukuk tüzel kişileri bir eğitim döneminde eğitime alacakları toplam katılımcı sayısının en fazla %20’sini kendi personelinden seçebilirler.
  7. Uygulamalı eğitim klinik rehber hemşirelerin gözetiminde yapılır. Birden fazla yoğun bakımın bulunduğu merkezlerde her bir yoğun bakım için bir klinik rehber hemşire tayin edilir. Klinik rehber hemşirelere uygulamalı eğitim süresince başka bir görev verilemez.
  8. Katılımcılar yoğun bakım ünitelerinde uygulamaları, birebir veya küçük gruplar halinde hasta başında klinik rehber hemşirenin gözetiminde; “izler”, “gözlem altında yapar” ve “bağımsız düzeyde yapar” aşamalarını uygulayarak yeterlilik kazanır.
  9. Katılımcıların uygulama eğitimleri eğitimin yapılacağı yerdeki tüm yoğun bakımları (4 anadal ya da 4 farklı ana daldan hasta kabul eden genel yoğun bakımı) görecek şekilde rotasyona tabi tutularak yaptırılır.
  10. Uygulama eğitimlerinin değerlendirilmesinde Ek l’deki “UygulamaDeğerlendirme Formu” ile Ek 2’deki “Yoğun Bakımdaki Temel Uygulamalar Kontrol Formu” kullanılır. Uygulamalı eğitimler “Klinik Rehber Hemşireler” tarafmdan “Uygulama Değerlendirme Formu”ndaki kriterlere göre değerlendirilir. Birden fazla yoğun bakımın bulunduğu merkezlerde her bir yoğun bakım için bir klinik rehber hemşire tayin edilmiş ise katılımcının uygulama değerlendirmesi tüm klinik rehber hemşirelerin birlikte değerlendirme yapması neticesinde verilir ve her bir katılımcı için tek form doldurulur. Her bir katılımcı için ayrı doldurulan formlar değerlendirme tamamlandıktan sonra klinik rehber hemşireler tarafmdan imzalanır ve program sorumlusuna teslim edilir.
  11. Eğitime kesintisiz devam esas olup uygulama eğitimine devam zorunludur. Yasal mazereti nedeniyle uygulama eğitiminin en fazla %10’nuna katılamayanlar eğitime katılmadıkları süreyi tamamlamadıkları sürece sertifika sınavına alınmaz. Teorik eğitime ise yasal bir mazeret nedeniyle en fazla %10 devamsızlık yapılabilir.
  12. Eğitim dokümanları, ulusal ve uluslararası literatür (özellikle yoğun bakım ile ilgili rehberler) doğrultusunda güncellenir.
  13. Eğitim programı Ek 3’deki standart değerlendirme formları doğrultusunda değerlendirilir.
  14. Eğitim programında aşağıdaki öğretim ve öğrenme, strateji, yöntem ve teknikler uygulanır:

Sözlü anlatım

Video ile öğretim

Küçük grup çalışmaları

Uygulamaları göstererek yaptırma

Soru-cevap ile aktif tartışma

Simülasyon

Klinik uygulama

HABERE YORUM KAT

MyMemur Haber Sitemiz 5651 sayılı "internet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla işlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında" Kanunun 2/f maddesi uyarınca 'içerik Sağlayıcıdır'. Tüm üyeler yaptıkları yorumlardan şahsen kendileri sorumlu olup, talep halinde sitemiz kaynaklarında olan, gerekli iletişim bilgileri Adli ve İdari Makamlara sunulacaktır. UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren yorumlar onaylanmaz.
Önceki ve Sonraki Haberler