1. YAZARLAR

  2. Rad.Tek.Şeref Parıldar

  3. Sağlıklı Kilo Almak İçin Neler Yapılmalı
Rad.Tek.Şeref Parıldar

Rad.Tek.Şeref Parıldar

Yazarın Tüm Yazıları >

Sağlıklı Kilo Almak İçin Neler Yapılmalı

A+A-

Günümüzde aşırı kilodan kaynaklanan şikâyetler ve buna yönelik çözüm önerileri üzerinde sıkça durulsa da, kilo almak isteyen kişilerin sayısı da azımsanmayacak kadar çok. Zayıflık; troid hormonunun aşırı çalışması gibi hormon bozuklukları, kanser, siroz, enfeksiyona bağlı ateşli hastalıklar, psikolojik sorunlar veya kullanılan ilaçlara bağlı iştah azalması ya da kronik ishal veya bağırsak parazitleri gibi nedenlerle besin ögelerinin emilimindeki bozukluklar veya aşırı fiziksel aktivite nedeniyle oluşabilir.

Kilo almak ise kilo vermekten çok daha zordur. Kilo almak isteyenler öncelikle bunu gerçekten istemelidir. Zayıflığın altında yatan sebepler araştırıldıktan, yani gerekli tetkik ve muayeneler yapıldıktan sonra diyetisyen kontrolünde kilo alımı sağlanabilir. Fakat zayıflık vücutta bir emilim veya hormon bozukluğundan kaynaklanıyorsa beslenme düzenlense de sonuç alınamaz.

Peki, Sağlıklı Kilo Almak İçin Neler Yapmalıyız?

  • Sağlıklı beslenmenin ilk adımı olan, günün en önemli öğünü kahvaltı mutlaka yapılmalıdır ve erken saatte kahvaltı yapmak kilo alımında çok önemlidir.
  • Kilo almak isteyenler kesinlikle öğün atlamamalıdır. Günde 5-6 küçük ve dengeli öğün yapmanız faydalı olabilir. Düzenli ve kaliteli beslenme olmazsa kilo alımı sağlıklı bir biçimde gerçekleşmez.
  • Kas dokumuzu artırmak için ise protein ve karbonhidrat alımına dikkat etmek çok önemlidir. Kızarmış veya kavrulmuş yiyecekler yerine ızgara, haşlanmış veya fırında pişmiş yiyecekler tercih edilmelidir.
  • Ara öğünlerde boş enerji kaynakları olan abur cuburlar yerine, küçük hacimli, hem enerji değeri hem de besin değeri yüksek, fındık, badem, ceviz gibi kuruyemişler ile tost, süt, kek, taze ve kuru meyveler tercih edilmelidir.
  • Yemekle beraber alınan içecek hızlı doyuma sebep olur. Su tüketimi mümkünse yemekten 30-45 dakika önce veya sonraya bırakılmalıdır. İçecek olarak süt, ayran, taze sıkılmış meyve suları veya taneli kompostolar tercih edilebilir.
  • Tatlılar çok yendiklerinde iştahı azaltırlar. Bu nedenle tatlı tüketimi makul düzeylerde olmalıdır. Mümkünse sütlü tatlılar ve yine bunların da enerjisini yükseltmek adına üzerine ceviz, fındık eklenmiş olanları tercih edilebilir.
  • Çok yoğun egzersiz yapılmamalıdır. Evde veya spor salonunda kuvvet egzersizleri deneyebilirsiniz veya ağırlık kaldırma egzersizleri kas kitlenizi artırmanıza yardımcı olacaktır. Yine yemekten bir saat önce yapacağınız 25-30 dakikalık hafif tempolu bir yürüyüş iştahınızın açılmasına yardımcı olacaktır. En doğru sonuç için mutlaka bir egzersiz uzmanından yardım almalısınız.
  • Yemekler pişirilirken besin değeri arttırılmalıdır. Örneğin makarnalar peynirli, kıymalı olabilir. Kek ve pastalar fındık, ceviz veya kuru meyveli yapılabilir. Çorbalara kıyma, buğday, pirinç, patates, şehriye koyulabilir.
  • Vitamin ve mineral eksiklikleri de iştah kaybına neden olur. Bu eksikleri yerine koymak için doktor kontrolünde vitamin ve mineral takviyeleri kullanabilirsiniz.

Hayatınızdaki stresi azaltmaya çalışmak da hem kilo alımınız hem de tüm beden sağlığınız için çok önemlidir. Sağlıklı günler dileklerimle…

Bu yazı toplam 478 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

MyMemur Haber Sitemiz 5651 sayılı "internet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla işlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında" Kanunun 2/f maddesi uyarınca 'içerik Sağlayıcıdır'. Tüm üyeler yaptıkları yorumlardan şahsen kendileri sorumlu olup, talep halinde sitemiz kaynaklarında olan, gerekli iletişim bilgileri Adli ve İdari Makamlara sunulacaktır. UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren yorumlar onaylanmaz.