1. HABERLER

  2. GÜNCEL

  3. Tüketici Lehine Reklam ve Satışla İlgili Bir Çok Düzenleme Geliyor

Tüketici Lehine Reklam ve Satışla İlgili Bir Çok Düzenleme Geliyor

Her Tüketicinin haberdar olması gereken ve Her Tüketiciyi, anne ve Babayı ilgilendiren Düzenlemeler Geliyor

A+A-

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan Ticari Reklamlar ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmelik Taslağı’na göre reklam, satış gibi birçok alanda yapılacak düzenlemeler bulunuyor. Düzenlemenin tamamı Tüketici dostu olarak karşımıza çıkıyor. Ne tarz Düzenlemeler yapılacak örnekler verelim.

DİNİ HASSASİYETE ÖNEM VERİLECEK

Hazırlanan Yönetmelik taslağına göre; Eğer toplumun genelinin dini hassasiyetine aykırı içerik bulunduran bir ürünün reklamı yapılıyorsa, Bunu yaptığı reklamda belirtmek zorunda olacak. Örneğin reklamı yapılan ürün domuz yağı içeriyorsa Bu durum açıkça reklamda belirtilmek zorunda olacak.

TELE-ALIŞVERİŞ HİLELERİ ORTADAN KALKACAK

Özellikle televizyonlarda ve radyolarda yapılan ürün satış amaçlı reklamlarda kullanılan, son ürün, son 5 ürün, Sınırlı satış, anlık indirim gibi birçok kullanıcıyı satın almaya teşvik edecek terimler kullanılmayacak.

% 80 İNDİRİM, % 50 İNDİRİM DEVRİ BİTİYOR

Yeni Yılda, sezon Başında, sezon sonunda hatta 365 gün mağazalarda yer alan % 70 İndirim, %50 İndirim gibi Tüketiciyi yanıltan kampanyalar artık yapılamayacak.

ARTIK ALT YAZILARI OKUYABİLECEKSİNİZ

Televizyonda reklamlar anında belirtilen ve asıl önemli unsuru içeren o küçücük ve hızlı geçiş yapan alt yazılar artık daha rahat okunabilecek. Çünkü altyazı geçiş hızı artık saniyede 4 kelime olarak düzenlenecek.

BANKALAR NET TUTARI VERECEK

Banka Reklamlarında vadeli hesaplar ile ilgili faiz tutarı ve vade sonunda elde edilecek toplam tutar net olarak verilecek.

DOKTORLAR REKLAMLARDA ÜRÜN TAVSİYESİNDE BULUNAMAYACAK

Taslakta Bir düzenlemede sağlık personeline geliyor. Artık Reklamlarda doktor, diş hekimi, veteriner hekim ve eczacılar ürün tavsiyesinde bulunamayacak. Oynayamayacak demiyoruz ürün tavsiyesinde bulunamayacak. Yani çocuk doktoru bebek mamasının hangi aydan sonra kullanılabileceğini, söyleyebilecek fakat A Marka Bebek mamasını kullanın diyemeyecek. Yada Bir Diş hekimi Günde 3 kere Dişinizi Fırçalayın diyebilecek, Lakin; A Marka Diş Macunu ile fırçalayın diyemeyecek.

ORTALAMAYA GÖRE REKLAM KAVRAMI

Yapılan reklamlar ortalama tüketicini bilgi boyutunda yani makul düzeyde bilgi sahibine hitap edecek ve tüketicinin yanıltılması engellenmiş olacak.

BİLİNÇALTI REKLAMLARA YASAK GELİYOR

İzleyenlerin fark edemeyeceği Ama Bilinçaltına yerleşen reklamlara da yassak geliyor. Bazılar 25. kare Tekniği olarak bilir bazıları  Bu Konu Aslında Önemli bir husus İşte bu Meseleyi My Memur Haber Sitesi olarak Sizlere daha net ve açıklayıcı olarak aşka bir haberde sizlerle paylaşacağız.

HABERE YORUM KAT

MyMemur Haber Sitemiz 5651 sayılı "internet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla işlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında" Kanunun 2/f maddesi uyarınca 'içerik Sağlayıcıdır'. Tüm üyeler yaptıkları yorumlardan şahsen kendileri sorumlu olup, talep halinde sitemiz kaynaklarında olan, gerekli iletişim bilgileri Adli ve İdari Makamlara sunulacaktır. UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren yorumlar onaylanmaz.
Önceki ve Sonraki Haberler