1. YAZARLAR

  2. Rad.Tek.Şeref Parıldar

  3. Zayıflama Konusunda Doğru Bilinen Yanlışlar
Rad.Tek.Şeref Parıldar

Rad.Tek.Şeref Parıldar

Yazarın Tüm Yazıları >

Zayıflama Konusunda Doğru Bilinen Yanlışlar

A+A-

      Çağımızın en büyük problemlerinden biri de kuşkusuz fazla kilolar… Bir diyetisyen olarak hemen hemen her ortamda "nasıl gidecek bu göbek, bu yağlar" sorularıyla karşılaşıyorum. Profesyonel bir yardım almayı denediniz mi diye sorduğumda ise genellikle hayır cevabını alıyorum. Maalesef pek çok kişi televizyon, internet ve gazetelerden aldığı diyetlerle ya da kulaktan dolma bilgilerle zayıflamaya çalışıyor. Fakat zayıflama ve diyet hakkında yanlış bilinen pek çok efsane sağlımızı riske atmamıza sebep oluyor ve kilo verilse bile bu kilolar çoğu zaman fazlasıyla geri alınıyor. Başarısızlık hissi, harcadığımız zaman, para ve sağlığımıza verdiğimiz zararlar yanımıza kâr kalıyor. İşte yanlışlar ve doğrular:

1.Aç kalırsam zayıflarım!

Diyet denince akıllara ilk olarak aç kalmak geliyor. Oysa ki sağlıklı bir beslenme programında hedefimiz aç kalmadan, vücudumuzun ihtiyacı olan enerji ve besin öğelerini karşılayarak zayıflamaktır. Uzun süren açlıklarla yapılan diyetlerde su ve kas kaybı görülür. Bu da kendimizi daha yorgun ve halsiz hissetmemize sebep olur.

2.Ekmek yemezsem zayıflarım.

Ekmek bizim için en sağlıklı karbonhidrat kaynağıdır. Ekmeksiz bir beslenme programı düşünemeyiz… Tam buğday ve çavdar ekmeği gibi sağlıklı ekmek seçenekleriyle, alınması gereken enerjiye göre uygun miktarlarda ekmek tüketmek sağlıklı beslenmemize ve zayıflamamıza katkıda bulunmaktadır.

3.Sınırsız meyve yiyebilirim.

Diyetteyken sınırsız çiğ sebze ve meyve tüketebileceğimizi düşünürüz. Çiğ sebze için bu durum geçerli olsa da meyvelerin şeker oranı yüksektir. Alınması gereken enerjiye göre değişmekle birlikte günde 3-4 porsiyon meyve tüketebilirsiniz.

4.Öğünleri atlarsam zayıflarım.

En çok yapılan hatalardan biri de öğün atlamaktır. Öğün atladığımızda bir sonraki öğünde yeme ihtiyacımız çok daha fazla olur ve normalden çok yediğimiz için kilo alma ihtimalimiz artar.3 ana 2-3 ara öğün yaparak az ve sık beslenmek çok daha sağlıklıdır.

5.Light ürünlerin kalorisi yoktur ve istediğim kadar yiyebilirim.

Her yiyeceğin ve içeceğin kalorisi olduğu gibi light ürünlerin de kalorisi vardır. Ancak diğerlerine oranla daha düşük enerji ve yağ içerirler. Çok fazla tüketildiklerinde ise alınan enerji artacağından kilo alma ihtimalimiz de artacaktır.

6.Elma sirkesi içerek yağlarımı yakarım.

Elma sirkesi içeriğindeki asitten dolayı çok miktarda içildiğinde ülsere varabilen problemlere neden olmaktadır. Elma sirkesini salatalarınızda sos olarak kullanmanızı tavsiye edebilirim…

7.Spor yapmadan da zayıflarım.

Haftada en az üç gün,30-45 dakika orta tempolu bir fiziksel aktivite yapmaya özen gösterin. Diyet ve spor bir arada olduğunda çok daha etkili sonuç almak kaçınılmazdır. Spor yapmak, metabolizmanın hızlanmasını sağlamaktadır, hızlı bir metabolizma ise dinlenme halinde bile daha fazla kalori yakılmasına neden olur.

8.Suyumu alkali yaparsam zayıflarım.

Alkali beslenmek, kilo vermek adına suyunuza İngiliz karbonatı ya da alkali damlalar eklemeyi n! İngiliz karbonatı; yani ‘’sodyum bikarbonat’’ sağlıklı bir bireyin vücuduna sodyum yüklemesi yapmaktan başka bir etki göstermez.

9. Açken spor yaparsam daha çok yağ yakarım

Açken spor yaptığımızda vücudumuzdan kas kayıpları olmaktadır. Spor yapmadan önce ne çok aç ne de çok tok olmalıyız.

10.Zayıflama çaylarıyla zayıflamak çok kolay!

Bunu yersen kilo verirsin, bunu içersen vücudun yağ yakar’ diyebileceğimiz bir besin maalesef yoktur. Bitki çaylarının zayıflamaya katkısı kabul edilse bile uzun dönemdeki etkinlikleri hakkında kesin bir bilgi bulunmamaktadır. Özellikle içeriğinde sinameki bulunan zayıflama çaylarından mutlaka uzak durun. Sinameki uzun dönemde bağırsak tembelliğine sebep olmaktadır!

Sağlıklı  günler dileklerimle….

Bu yazı toplam 342 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

MyMemur Haber Sitemiz 5651 sayılı "internet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla işlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında" Kanunun 2/f maddesi uyarınca 'içerik Sağlayıcıdır'. Tüm üyeler yaptıkları yorumlardan şahsen kendileri sorumlu olup, talep halinde sitemiz kaynaklarında olan, gerekli iletişim bilgileri Adli ve İdari Makamlara sunulacaktır. UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren yorumlar onaylanmaz.