3 Adımda BİMER’e Şikayet Etme

Vatandaşların devlet kurumlarına şikayetlerini daha rahat bir biçimde yapabilmesi adına, BİMER faaliyete geçmiştir.

65906
Daha Fazla Göster

3 Adımda BİMER’e Şikayet Etme

3 Adımda BİMER’e Şikayet Etme
3 Adımda BİMER’e Şikayet Etme

BİMER, Başbakanlık İletişim Merkezi’nin kısaltması olarak faaliyet gösteren ve 2006 yılından bugüne kadar milyonlarca şikayeti cevaplamış bir hizmettir. Özellikle son 5 yıl içerisinde yoğun bir şikayet havuzunun oluşması üzerine, bahsi geçen hat yoğun bir biçimde kullanılmıştır. Vatandaşların doğrudan ilgili birime şikayetlerini iletebilmesi ile, sonuç alma süreci büyük bir artış göstermektedir.

Bilişim ve İletişim Teknolojileri kullanılarak faaliyete geçirilen bir halkla ilişkiler uygulaması olan Başbakanlık İletişim Merkezi, devlet ve bireyler arasındaki iletişim kanalını kuran bir ağdır. Bu hat sayesinde web sayfası vasıtasıyla şikayetler kolay bir biçimde aktarılabilir.

BİMER Nasıl Çalışır?

BİMER Nasıl Çalışır?
BİMER Nasıl Çalışır?

Türkiye’nin en kalabalık yerlerinden en ücra ve az nüfuslu beldelerine kadar, milyonlarca vatandaş bu hattı ücretsiz bir şekilde kullanabilmektedir. Başbakanlık İletişim Merkezi sistemi üzerinde Valilik, İl Müdürlüğü, Kaymakamlık, Bölge Müdürlükleri, Bakanlık Merkez Teşkilatları, Daire Başkanlığı, Genel Müdürlük ve Müstakil Başkanlık gibi mevkilere bağlı kuruluşların kullanıcı adı ile şifreleri bulunmaktadır. Bu hat üzerinde kayıtlı olan görev ve yetkiler, günün mesai saatleri içerisinde her gün olmak üzere sisteme giriş yapmakta ve kendilerine gelen müracaatları işleme almaktadır.

Bununla beraber ALO 150 üzerinden de, vatandaşlar şikayetlerini belirtme şansına sahip durumdadır. ALO 150 sistemi de Başbakanlık İletişim Merkezi  bünyesine ait olan ve telefon yolu ile şikayetlerin önünü açan bir projedir.

BİMER’e Şikayet Etme

BİMER’e Şikayet Etme
BİMER’e Şikayet Etme

2018 yılında Başbakanlık İletişim Merkez’in CİMER’e bağlanması ile birlikte, talepler cimer.gov.tr üzerinden yapılmaktadır.

Çıkan ana sayfada, başvuru yapma ve başvuru sorgulama ekranları bulunmaktadır. İnternet kullanıcıları, başvuru yap ekranına gelerek bazı kişisel bilgilerini doğru ve eksiksiz bir şekilde girmelidir. Doğru girilen bilgiler neticesinde, bir onay kodu cep telefonlarına gelir.

İstenen bilgiler arasında T.C. Kimlik Numarası, ad, soy ad, annenin önceki soy adının ilk ve son harfleri, kimlik seri numaraları ve cep telefonu numaraları talep edilmektedir. Aynı zamanda e-Devlet kapısı üzerinden de şikayet için başvuru yapma imkanı bulunur. Tüm bilgilerin eksiksiz ve doğru girilmesi neticesinde gelen onay kodu ile beraber Başbakanlık İletişim Merkezi başvuru yapmak adına bir engel kalmamaktadır.

Onay kodunun da girilmesi ile birlikte, internet kullanıcıları açılan pencerede karşılarına çıkan metin kutusuna taleplerini iletebilir. Aynı zamanda ilgili bakanlığın da seçiminin yapılmasıyla birlikte, şikayetler tamamlanır. İlgili kurumlara gönderilen şikayet metni, kısa bir süre içerisinde değerlendirilir ve işleme alınır. Konuyla ilgili olarak net bir geri dönüş yapılmaktadır. Vatandaşların devlet kurumları ile ilgili olan tüm şikayetlerinin işleme alındığı Başbakanlık İletişim Merkezi hattı, son derece önemlidir. Devlet ve birey arasında adeta bir köprü görevinin kurulmasını sağlayan bu hat sayesinde, milyonlarca şikayet sonucunda vatandaşların mağduriyeti giderilmektedir. Bu nedenle Başbakanlık İletişim Merkezi ve CİMER, Türkiye’de hizmete alınan önemli yenilikler arasında bulunur.

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
3 Adımda BİMER’e Şikayet Etme

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Uygulamayı Yükle

Uygulamamızı yükleyerek içeriklerimize daha hızlı ve kolay erişim sağlayabilirsiniz.

Giriş Yap

My Memur ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!