1. YAZARLAR

  2. Uzm. Dyt. Hilal Konak

  3. Bayramı sağlıklı geçirmek için beslenme önerileri
Uzm. Dyt. Hilal Konak

Uzm. Dyt. Hilal Konak

Bayramı sağlıklı geçirmek için beslenme önerileri

A+A-

Ramazan ayı süresince değişen öğün saatleri ve beslenme düzeninden sonra normal yemek düzenine geçişte dikkatli olunmalıdır. Ramazan ayı boyunca metabolizma hızı yavaşladığı için bayramda aşırı yeme sonucunda daha hızlı kilo artışı görülebilir. Bayramda aşırı miktarda tatlı ve yemek yemek sadece kilo artışına değil sağlık problemlerine de neden olabilir. Bu geçiş süresinde hem bayramın tadını çıkarmak hem sağlığınızı korumak için dikkat etmeniz gerekenler:

Normal beslenme düzenine geçişteki ilk aşama olan bayram kahvaltısı mutlaka yapılmalıdır. Hafif ve dengeli bir kahvaltı metabolizmayı yeni güne ve yeni düzene hazırlayacaktır. Kahvaltı tabağınızda yumurta, peynir, zeytin, bal, tam tahıllı ekmek ve mutlaka mevsim yeşillikleri, salatalık gibi çiğ sebzeler yer almalıdır.

Kahvaltıdan yaklaşık yarım saat sonra sindirim sistemini rahatlatmak için rezene çayı, zencefil çayı gibi bitki çayları tercih edilmelidir.

Ara öğün yapılmalıdır. Ramazan ayında iftar ve sahur arasında tükettiğiniz ara öğünleri gün içinde ihtiyaç duyduğunuz saat aralıklarında yapmalısınız. Ara öğünlerde taze meyve, kuru yemiş (ceviz, badem,fındık…), süt, yoğurt gibi besinlere yer verebilirsiniz.

Bayram tatlısında porsiyon kontrolüne dikkat! Bayramın vazgeçilmezi tatlılara ara öğünde yer vermelisiniz. Ana öğünlerinizle birlikte tatlı yememelisiniz. Şerbetli tatlılarda 1 dilim baklavayı geçmemelisiniz. Aşırı tatlı tüketimi kan şekeri seviyesinde ani dalgalanmalara neden olmaktadır. Özellikler diyabet (şeker hastalığı), insülin direnci, reaktif hipoglisemi gibi hastalıklara sahip olan kişiler şerbetli tatlıları tercih etmemelidir.

Ana öğünlerinizde et grubunun yanında sebzelere ve salatalara mutlaka yer verin. Sindirim sistemini rahatsız eden yağlı, kızartma ve kavurma işlemi uygulanmış etler yerine ızgara ya da fırında yapılmış yemekleri tercih edin. Et grubu içeren yemeklerin yanında tüketeceğiniz sebze ve salata sindirimi kolaylaştıracaktır.

En az 2,5 litre su tüketin! Bayramda artan çay, kahve tüketimi nedeniyle su içmeyi unutmamalısınız. Yeterli su tüketimi metabolizmanın yeni düzene alışmasını kolaylaştıracaktır. Metabolizmanın hızlanmasına ve vücudun temizlenmesine yardımcı olacaktır. Kabızlık, mide krampları, hazımsızlık gibi sindirim sistemi problemlerini engelleyecektir.

Bu yazı toplam 2621 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar