Engellilerin Devlet Kurum ve Kuruluşlarına Alınma Esasları Nelerdir?

Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından belirlenen esaslar dahilinde açıklanan engelli kadrolarına yönelik açıklamalar bulunmaktadır.

Engellilerin Devlet Kurum ve Kuruluşlarına Alınma Esasları Nelerdir?
Engellilerin Devlet Kurum ve Kuruluşlarına Alınma Esasları Nelerdir?
Abone Ol
Daha Fazla

Engelliler için yapılan yönetmelikte, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 53’üncü maddesinde; “Kurum ve kuruluşlar bu Kanuna göre çalıştırdıkları personele ait kadrolarda %3 oranında engelli çalıştırmak zorundadır.”  Yüzde 3’ün hesaplama yapılmasına yönelik yönetmeliğin dahil olduğu kurum veya kuruluşlarda (yurtdışı teşkilat hariç) toplam dolu olan kadro sayılarına bakılarak yapılır.

Engellilere karşı yapılacak olan sınavlarda ilk defa Devlet memuru olarak atama görecek kişiler için yapılacak olan sınavlarda engelli kontenjan açığı bulunduğu sürece engel grupları ve eğitim durumlarına yönelik sınavlar merkezi olarak yapılır.

Devlet memuru olmak isteyen engelli vatandaşlar öncelikle engel durumunu gösteren bir rapor almalılar. Bu duruma göre kişilerin hesaplamaların nasıl olduğunu, oranlarını ve çalışıp çalışamayacaklarını öğrenmeleri gerekmektedir.

Engelliler Memur Olabilir mi?

Engelliler Memur Olabilir mi?
Engelliler Memur Olabilir mi?

Memur olabilmek için kişinin yüzde 40 ve üzerinde engele sahip olması gerekmektedir. Engelli bireyler için özellikle yapılan E-KPSS ile yada kura sistemi ile personel alımları için başvuru yapılım katılımların yapılmasıyla engelli vatandaşlar devlet memuru olabilirler. Eğitim seviyelerine bakılarak görevlendirilen engelli vatandaşlar başvurularının kabul edilmesinin ardından göreve başlayabilirler.

2021 yılı kapsamında engelli memur çalışma şartları %40 ve üzerinde engelli olma şartıyla yenilenmiştir. Engellilik durumunu raporla kesin olarak ispatlayabilen kişiler ancak memur kadrosuna yerleştirilirler. Engelli memur işe alım şartlarını karşılayanlar E-KPSS’ye girerek ya da kuraya kayıt yaptırarak sınav sonucuna göre belirlenen ve uygun olan yerlere tercih yapılmasının ardından kadroya alınırlar.

Engelli Raporu Nasıl Alınır?

Engelli Raporu Nasıl Alınır?
Engelli Raporu Nasıl Alınır?

Engeli olan bir vatandaş bunu ispatlamak ve rapor olarak sunabilmesi için  Engelli Sağlık Kurulu Raporu alması gerekmektedir. Bu rapor Sağlık bakanlığı tarafından Engelli raporu vermeye yetkili tam destekli hastaneler tarafından güvenilir bir rapor olacak şekilde verilmektedir.

Fiziksel veya zihinsel bir engeli olan vatandaşlar bu kurumlara başvuru yaparak gerekli tetkik ve muayene sonrasında belirlenen rahatsızlığın türüne göre farklı rapor oranları hesaplanarak bulunulan rahatsızlığa göre engelli raporu almaktadırlar. Bu raporu almak isteyen engelli vatandaşlar rapor vermeye yetkili olan hastanelere kendileri, velileri, vasisi veya raporu isteyen kurum tarafından başvuru yaparak yapılan başvuru sonucunda hastane kişiyi ilgili bölümlere gönderir ve tetkiklerle birlikte yapılan muayeneleri sonuçlandırır. Bu raporu almak için hazırlamak için gereken belgeler;

  • Nüfus cüzdanı ve fotokopisi
  • Dilekçe
  • 6 Adet fotoğraf

Hazırlanan bu belgeler yapılan başvuruların sonrasında incelemelerin tamamlanmasından sonra kurul tarafından yüzdesel olarak verilen Engelli raporu oranınızın % 40 ve üzeri olması ve ayrıca çalışabilir vaziyette olmak gerekir. Raporda, “Bu rapor alan bir engelli vatandaşımızın Engelli Devlet Memuru olabilmek için gerekli olan başvuruları yapabilir.” yazısının hastane ve kurul tarafından onaylı olarak verilmesi gerekmektedir.

Engelli Memur Hakları Nelerdir?

Bu Yazıya Tepki Ver

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Giriş Yap

My Memur ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!