Genel Başkan Geylan: 3600 Ek Gösterge Sözü Ne Oldu?

Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan, söz verilen 3600 ek gösterge sorununu gündeme taşıdı. Geylan “3600 Ek Gösterge Sözü Ne Oldu?” başlığıyla önemli açıklamalara imza attı.

54050
Abone Ol

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan 3600 ek gösterge ile ilgili olarak önemli açıklamalarda bulundu. Geylan yaptığı açıklamada talebin sadece 4 meslek grubu için değil, TÜM ÇALIŞANLARIN EK GÖSTERGELERİNİN ARTIRILMASI, yardımcı hizmetler sınıfının bu haktan faydalanması yönünde olduğunu ifade etti.

3600 EK GÖSTERGE SÖZÜ HALEN YERİNE GETİRİLMEDİ!

3600 ek gösterge sözünün hala yerine getirilmediğine dikkat çeken Geylan sözlerini şöyle sürdürdü: “Sayın Cumhurbaşkanı, 24 Haziran seçimleri öncesinde 4 meslek grubu için ek gösterge oranlarının 3600’e çıkarılacağı müjdesini verdi. Hatta Sayın Cumhurbaşkanı 1 ay önce Mayıs ayı içinde TBMM’de öncelikli gündem maddelerinden birinin ek gösterge olacağını söyledi.

Ancak şu ana kadar bir adım atılmadı. Meclis tatile girmeden ek göstergenin genel kuruldan geçirilmesini istiyoruz. Konuyla ilgili Türkiye Kamu-Sen olarak yasa tasarısı hazırladık. TBMM’ye sunduğumuz tasarı, Plan ve Bütçe Komisyonu’nda sıraya alındı. Talebimiz; sadece 4 meslek grubu için değil, tüm çalışanların ek göstergelerinin artırılması, yardımcı hizmetler sınıfının bu haktan faydalanmasıdır.”

ÖĞRETMENLİK MESLEK KANUNU

657 sayılı DMK’dan haklarımızın baki kalmasını talep eden Geylan Öğretmenlik Meslek Kanunu ile ilgili de önemli detaylara değindi. Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun gündemde olduğunu hatırlatan Geylan, “Türk Eğitim-Sen olarak yıllardır öğretmenlik mesleğinin statüsünün sağlam zemine kavuşturacak bir kanun talebi ortaya koyuyorduk. Dolayısıyla MEB’in bu adımı destekliyoruz. Ancak 657 sayılı DMK’dan haklarımızın baki kalmasını şartıyla.” açıklamasında bulundu.

Kanunda öğretmenlik mesleğinin itibarını koruyan düzenlemelerin yer alması gerektiğini ifade eden Geylan, “Öğretmenlere yönelik şiddeti önleyici müeyyideler hayata geçirilmelidir. Kariyer basamakları mutlaka kanunda yer almalıdır. Ancak kariyer basamaklarının sınavla belirlenmesine karşıyız. Öğretmenlik sadece bilgi değil, bildiğini aktarma mesleğidir. Bildiğini aktarmak da tecrübe ile olur. Dolayısıyla kariyer basamakları belirlenirken hizmet yılı esas alınmalıdır. 10 yılını dolduran öğretmenlere uzman, 20 yılını dolduran öğretmen başöğretmen unvanı verilmelidir.

Bu Yazıya Tepki Ver

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

1 Yorum

  1. 2 sene önce

    kimyagerlerde 3600 ek gösterge bekliyor

Giriş Yap

My Memur ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!