Hangi Kurumlar Memur Alımı Yapar?

Kamu kurumları sürekli olarak personel alımı yaparlar. Peki bunlar hangileridir?

60623
Abone Ol

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala
Hangi Kurumlar Memur Alımı Yapar
Hangi Kurumlar Memur Alımı Yapar?

Hangi Kurumlar Memur Alımı Yapar? Devlet garantisi altında bir kariyer planlayanların izledikleri yol memur alımları ile ilgili araştırma yapmak ve izlenecek olan yolu öğrenerek ona göre hareket etmektir. Kamu kurumları sürekli olarak personel alımı yaparlar. Bu alımlar kurumlar tarafından kendi resmi internet sitelerinde ve kamuya ait çeşitli platformlarda yayınlanır. İŞKUR üzerinden gerçekleştirilen memur alımları da bulunur. Ayrıca internette yapılacak araştırma ile memur personel alımı ilanlarına ulaşmak mümkündür.

Memur Alımlarında KPSS Şart mı?

 

KPSS yani Kamu Personeli Seçme Sınavı memur olmak isteyenlerin girdiği sınavdır. Devlet kurumları bünyesinde çalıştırılmak üzere gerçekleştirilen personel alımları için aranan şartlar arasında KPSS’ye girmiş ve kurum tarafından belirtilen puan türünden yine belirtilen en az puanı almış olmak gerekir. KPSS şartsız memur alımı yapan kamu kurumları da vardır. Her kurumun kendi bünyesinde yayınlanan memur alımı ilanları ile genel şartların neler olduğu, adayların sahip olması gereken özel şartlar detaylandırılır. Bu ilanlarda, ilana konu olan pozisyon için başvuru yapacak olan adaylarda KPSS şartı aranıp aranmadığı da belirtilir. Adayların memur olma şartları ile ilgili bilgileri dikkatlice okuyup, araştırıp, ona göre başvuru yapması önemlidir.

Memur Alımında Hangi Şartlar Aranır?

Memur Alımında Hangi Şartlar Aranır?
Memur Alımında Hangi Şartlar Aranır?

Kamu kurumlarında çalışacak kişilerde aranan özel şartlar kurum tarafından her ilana özel olarak belirtilir. Bu özel şartlarda açık pozisyonda göre yapabilmek için gereken mezuniyet ve deneyimler gibi pek çok detay yer alır. Ancak kamuda çalışmak, memur olmak için her kurum tarafından belirtilen bazı genel şartlar da mevcuttur. Bunlardan bazıları aşağıdaki gibidir. Memur alımları için gereken şartların eksiksiz yerine getirilmesi gerekir.

  • 657 sayılı kanun olarak bilinen Devlet Memurları Kanunu’nun memur alımları ile ilgili 48. Maddesinde belirtilen tüm şartları taşıyor olmak
  • İlanda belirtilen belgeleri eksiksiz ve doğru şekilde ibraz edebiliyor olmak
  • Erkek adayların askerlikle bir ilgisinin olmaması
  • Kamu kurumlarında çalışmaya engel bir durumun olmaması
  • 18 yaşını doldurmuş olmak
  • Gerekli eğitim şartını yerine getirmek (En az ortaöğretim mezunu olan kişiler memur olabilir)
  • KPSS’ye girmiş olmak

Memur Alımı Yapan Kamu Kurumları Hangileridir?

 

Devlet kurum ve kuruluşlarında memur olarak çalışmak isteyenler hangi kamu kurumlarının memur alımı yaptığını da merak ederler. Aşağıda memur alımı yapan bazı kamu kurumları sıralanmıştır. Ancak her yıl bu kurumlar ve alım yaptıkları memur sayıları değişmekte, ihtiyaca göre alımlar gerçekleştirilmektedir. Kurumların memur alımı ilanları Resmi Gazete’de de yayınlanır. İlanlar Resmi Gazete’de yayınlandıktan sonra başvuru süreci başlar. Çeşitli kurumlar tarafından belirli dönemlerde kadrolu ya da sözleşmeli memur alımları yapılır. Ayrıca sürekli işçi, geçici işçi, akademik personel, askeri personel gibi pozisyonlarda da kamu görevlisi alımları yapılır.

  • Bakanlıkların merkez ve taşra teşkilatları
  • Devlet üniversiteleri
  • Devlet bankaları
  • Üniversite hastaneleri
  • TÜBİTAK
  • BİLGEM
  • ARDEB
  • İŞKUR
  • ÖSYM
  • YÖK
  • SSK
  • Sosyal Hizmetler Genel Müdürlüğü
  • Çocuk Esirgeme Kurumu
  • Belediyeler
  • Diyanet İşleri Başkanlığı
  • Kamu İktisadi Teşebbüsleri
  • Emniyet Genel Müdürlüğü
  • Gümrük Müsteşarlığı
  • Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü
  • Vakıflar Genel Müdürlüğü
  • Yüksek Seçim Kurulu
  • Sahil Güvenlik Komutanlığı
  • Türk Silahlı Kuvvetleri
  • Jandarma Genel Komutanlığı

Memur Alımlarında Kamu Kurumları Tercih Edilirken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Memur Alımlarında Kamu Kurumları Tercih Edilirken Nelere Dikkat Edilmelidir?
Memur Alımlarında Kamu Kurumları Tercih Edilirken Nelere Dikkat Edilmelidir?

 

Memur alımı yapan kamu kurumları tercih edilirken dikkat edilecek bazı hususlar vardır. Bunların başında maaş ortalaması, çalışma durumu ve kişinin ikametgahına yakınlığı ve nakil durumu gelir.

Bazı devlet kurumları daha yüksek maaş vermektedir. Maaş aralıklarının araştırılması ve buna göre tercih yapılması tavsiye edilir.

Devlet kurumlarının merkez teşkilatlarının yanı sıra taşra teşkilatları da vardır. Taşra teşkilatları tarafından memurların eşlerine belirli bir süreden sonra nakil imkanı sağlar. Memurların kendileri de sağlık durumundan başka bir şehre nakil talep edebilirler. Seçim yapılırken taşra ağı geniş olan kamu kurumlarının tercih edilmesi daha mantıklıdır. Bu sayede ileride doğacak nakil talebinde seçenekler de genişletilmiş olur. nakil olmak isteyenlerin en büyük sorunlarından biri çalışmak istedikleri şehirde çalışabilecekleri bir kurumu bulamamalarıdır.

Kamu kurumu tercihlerinde çalışma ortamının da araştırılması memurların yerleştirmelerden sonra yaşayacakları memnuniyetsizliği ortadan kaldırmak için gereklidir. Kamu kurumları tarafından yayınlanan ilanlarda genellikle çalışma şartları da belirtilir. Belirtilmeyen durumlarda memur olmak isteyenlerin bunu kendi imkanlarıyla araştırarak öğrenmeleri önerilir. 

KPSS’den Yüksek Puan Alan Herkes Memur Olur mu?

Bu Yazıya Tepki Ver

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Giriş Yap

My Memur ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!