Home Office Çalışmanın Avantaj ve Dezavantajları

Yakın dönemlerde artık evden çalışmayı tercih etme oranları artmaya başlamıştır.

Home Office Çalışmanın Avantaj ve Dezavantajları
Home Office Çalışmanın Avantaj ve Dezavantajları
Abone Ol

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Home Office çalışmanın, ofis havasından yani ortamlarından uzak, trafik stresini çekmeden çalışmak gün içinde herkese daha cazip gelse de evden çalışmanın mevcut bulunan kendine özgü avantajları ve dezavantajları bulunmaktadır. Daha rahat ve belirli kalıpların dışında çalışılıyormuş gibi görünse de aslında evden çalışmak, bir ofis ortamında çalışmaktan çok daha fazla disiplin gerektirir. Ancak bir diğer açıdan da oldukça avantajları da vardır. 

Home Office Çalışmanın Avantaj ve Dezavantajları

Home Office Çalışmanın Avantaj ve Dezavantajları
Home Office Çalışmanın Avantaj ve Dezavantajları

Home Office Çalışmanın Avantajları

  • Esnek çalışma saatleri,
  • Çalışma ortamlarını, havasını kendi zevkiniz ve psikolojinize göre belirleme,
  • Yol, kıyafet, yemek gibi giderler ortadan kalktığı için daha düşük maliyet,
  • Çalışma ortamındaki ses, değişen gündem, olumsuzluklar gibi odaklanmayı bozan etkilerden korunmak,
  • Trafikte geçirilen saatlerden tasarruf etmek ve geç kalmamak,
  • Çeşitli stres faktörlerinden daha az etkilenmek,
  • Zamanı doğru kullandığınızda size kalacak daha çok zaman yaratmak.

Home Office Çalışmanın Dezavantajları

Evden Çalışmanın Dezavantajları
Evden Çalışmanın Dezavantajları
  • Yeni düzene alışmakta zorluk çekmek,
  • Çalışma ekipleri arasında koordinasyonun sağlanması için yaşanan problemler,
  • Çalışma moduna girmekte zorluk çekmek,
  • Televizyon, sosyal medya, ev işleri, evdeki diğer kişiler gibi dikkat dağıtıcı unsurlar,
  • İşle ilgili bir sorun yaşanıldığında destek için çevrede birinin olmaması,
  • Ev ve iş yaşamını birbirinden ayırmadaki zorluk,
  • Zaman yönetimi iyi yapılmadığında uzayan çalışma saati,
  • Sosyal çevreden uzak kalmak.

Yönetici / İşveren için Evden Çalışmanın Avantajları ve Zorlukları

Yönetici / İşveren için Evden Çalışmanın Avantajları ve Zorlukları
Yönetici / İşveren için Evden Çalışmanın Avantajları ve Zorlukları

Home Office, hem yöneticiler ve işverenler için de evden çalışmanın avantajları ve dezavantajları farklılık gösterir ve ikisini de etkiler. Kira, ofis eşyaları, ofis giderleri gibi harcamaların olmamasından kaynaklanarak maliyetin düşmesi,  zamandan tasarruf etmek, trafik stresinden uzak olmak, evdekilerle daha fazla zaman geçirme imkanı işverenler için güzel avantajlar arasındadır. Ancak bunlarla beraber evden çalışmanın yöneticiler, işverenler açısından bazı zorlukları da mevcuttur

Yöneticilere ait sorumluluklardan biri; iş süreçlerinde kontrol sağlamak ve çalışanlarda hangi noktada oldukları üzerine, neler yapıldığını takip etmektir. Bu nedenle evden çalışma kısmında en çok zorlanan kişiler aslında yöneticilerdir. Çünkü yöneticilerin sorumlukları daha farklı bir sürece tabiidir. Çalışanların takibini sağlamak, aynı ofiste çalışmaya göre çok daha zordur.

Gerekli düzen sağlanmadığı takdirde bu durum, bir noktadan sonra çalışanlar üzerinde baskının artmasına ve çalışanlar ile yöneticiler arasında iletişim sorunlarına bu yüzden de kopukluklara neden olur.

Evden çalışma süreci içerisinde yöneticilerin dikkat etmesi gereken bazı öenmli noktalar da vardır. Öncelikle çalışanlar arasında iletişim ve koordinasyon konusunda kuvvetli düzen sağlayarak olabilecek iletişim problemlerinin önüne geçmesi gerekmektedir. Böylece işlerin aksaması gibi huşularda yanlış anlaşılmalar maksimum düzeyden indirgenerek engellenmiş olacaktır.

Önemli bir başka husus ise; çalışan personellerin gerçekten çalışıp çalışmadıklarını anlamak için yöneticiler tarafından kontrol sağlanması ve aramaların sıklaşmasıdır.

Özellikle başlangıç aşamasında görülecek aksaklıkların olması çalışanlar için adaptasyon sorunu yaşamasından kaynaklanabilir. Bu aşamada çalışana esneklik tanıyıp alışma sürecinde psikolojik olarak destek olmak ilerleme açısından faydalı sağlar. Böylece çalışanın yöneticisine,  çalıştığı yere ve kendisine güveni artacaktır.

Evden Çalışmayı Verimli Hale Getirmek için İpuçları

Evden Çalışmayı Verimli Hale Getirmek için İpuçları
Evden Çalışmayı Verimli Hale Getirmek için İpuçları
  • Kişi kedine çalışma ortamı hazırlamalı,
  • Bir rutin oluşturmalı,
  • Günlük ya da haftalık plan yaparak, liste hazırlamalı,
  • Çalışma saatini belirlemeli,
  • Ekiple koordineli çalışmalı,
  • Mola vermeyi unutmamalı,
  • Raporlamayı alışkanlık haline getirmeli,
  • Pijamalarınızla çalışmamalı,
  • Günlük ev işleri ile çalışma saatlerini aynı saatler içerisinde yapmamalı,
  • Evdekilerle işten sonra etkileşime geçilmeli.

Bu Yazıya Tepki Ver

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Giriş Yap

My Memur ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!