Influencer Nasıl Olunur? Ne Kadar Kazanır?

Günümüzde teknolojinin hayatımızın ana merkezine giriş yapması ile beraber, çok sayıda farklı sektör ortaya çıktı ve birçok kişiye iş kolu açılmış oldu. Detaylar mymemur.com.tr'de!

63368
Daha Fazla Göster
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Genel anlamı ile “etkileyen” kavramının karşılığına denk gelen Influencer, günümüzün en popüler meslek gruplarından biridir. Sosyal medyanın ve doğal olarak teknolojinin gelişimi ile beraber, birçok kişi Influencer olmanın yollarını araştırmaktadır. Ürün tanıtımı yaparak, çeşitli etkinliklere sponsorlu bir şekilde katılarak kazançlarına kazanç ekleyen ünlü olanlar, birçok kişiye örnek olmaktadır.

Özellikle dijital pazarlama anlamında, dünya tarihinin en hareketli günlerinin geçmesi sayesinde alışverişler ve tanıtım kampanyaları bambaşka yollarla yapılabiliyor.

Influencer Nedir?

Yabancı bir kelime olan Influencer, Türkçe’ye en doğru çevrimi ile ilgi odağı olan, topluma yön vermekte olan kişilerin yaptığı iş olarak tanımlanabilir. İnternet dünyasında artık fenomenlerin sayısının günden güne artış göstermesi ile beraber, bu mesleği amaçlayanların sayısı da doğrudan yükselmeye başladı. Birçok kişi, topluma yön veren kişilerin dijital pazarlama yöntemi ile beraber gelir kapısı yaratmasını gıpta ile izlemektedir. Öyle ki, ilk çıktığı dönemlerde bir ek gelir kapısı olan bu meslek günümüzde milyonlarca yatırımların yapıldığı bir sektör haline geldi. Sosyal medya üzerinde birçok farklı ürün ve konu başlığı altında, bu mesleği yapanların elde ettiği gelirleri görebilmek mümkündür.

İnsanlar ile samimi olmayı başarmış bir blogger, yazıları ile günden güne takipçilerini arttıran bir yazar veya sosyal platformlarda hesabı veya yayın kanalı olan bir fenomen, bu mesleği yapabilmektedir. Hal böyle olunca da, bahsi geçen Influencer ile ilgili merak konuları da git gide artış göstermeye başlıyor. Çeşitli yöntemler ile en kısa süre içerisinde, bu mesleği yapmak isteyenler ince detayları araştırıyor. Bu bağlamda Influencer kavramının ortaya çıkışı ile birlikte, sosyal medyaya yön veren Influencer marketing sistemi de doğmuştur. Marketing sistemi ile beraber, sosyal medya üzerinden e-ticaret oranı da büyük bir artış göstermiştir.

Influencer Hesapları Nasıl Olmalıdır?

Influencer Hesapları Nasıl Olmalıdır?
Influencer Hesapları Nasıl Olmalıdır?

Dijital pazarlama dilinde uzmanlaşmış, sözü dinlenen, insanların takip ettiği kişiler olarak da geçen ınfluencer, sosyal ortamlarda etkileri bulunan internet ünlülerinin onaylarını ya da ürün yerleşimlerini içeren sosyal medya pazarlamasıdır.

Hesaplar ilk olarak kontrol altında tutulmalıdır. Çünkü bu süreçte takipçi satın alınma durumları ya da takibe takip davranışları ile olumsuz etkiler gösterebilir. Önemli olan şey kitleyi harekete geçirebilecek davranışların hepsinde tam anlamıyla verimli davranmaktır. Sosyal ağ üzerinde bulunan çakma fenomenler bulunur. Bu fenomenlerden uzak durmak gerekir çünkü doğrulama amaçlı mesajlar atarak şifre alan hesapları olumsuz etkilemektedir. Bu hesaplara giren kişiler hesabı istedikleri gibi hakimiyet altına alabiliyor. Bu yüzden doğrulama mesajlarına dikkat ederek çakma fenomenlere engel koymak dikkat edilmesi gereken bir konudur.

Başarılı bir hesap oluştururken de dikkat edilmesi gereken hususlar vardır. Bunlar; hangi sosyal medya platformunda çalışılacaksa hesabın doğru postlardan seçim yapılması, hedef kitleye yönelik olması hesaplar için temel adımlardan biri olarak görülmektedir. Doğal ve özgün içerikler kullanılmalıdır. Bir insanın günde ne kadar içerik gördüğü göz önünde bulunarak sade akılda kalıcı ve dikkat çeken paylaşımlar yapılmalıdır. Her zaman aynı içerikler kullanmaktan ziyade farklılık olarak yaratıcı projeler üretmek gerekir.

Türkiye’nin En Etkili Influencer’ları

Marka tanıtımı konusunda sosyal medya platformlarında ürünler insanların daha çok dikkatini çekmeye başlamıştır. Bu durumda insanlar tarafından sevilip tanınan ünlü ya da ünlü olma yolunda güven sağlayan kişiler, özellikle son zamanlarda kendini belli eden influencerlar olarak iyice göz önüne gelmeye başladı. 2020’nin ikinci yarısıyla birlikte son dönemin en trend influencer grubu belli oldu. Türkiye’de son yıllarda insanlar üzerinde etki gösterip en çok iletişim halinde olan kişilerin isimleri;

  • Danla Bilic
  • Eylül Öztürk
  • Aykut Elmas
  • Oğuzhan Uğur
  • Yasemin Sakallıoğlu
  • Şeyda Erdoğan
  • Pelin Akil
  • Duygu Özaslan
  • Berkcan Güven
  • Damla Altun
  • Nusret
  • Burak Özçivit
  • Aras Bulut İynemli
  • Neslihan Atagül, Kadir Oğulu çifti
  • Serenay Sarıkaya
  • Hande Erçel
  • Hadise
  • Ezhel
  • Acun
  • Çağatay Ulusoy
  • uberkuloz
  • ipekkyazici
  • damlaaltun
  • nilsuberfinaktas
  • semiraminta
  • tuanatezsay
  • berfinmis
  • eylulsanitr
  • mosyotaha
  • nisanhakan

Influencer Marketing Nedir?

Influencer Marketing Nedir?
Influencer Marketing Nedir?

Influencer marketing, bu mesleği icra edenler ile beraber ortaya çıkmış bir Pazar sistemidir. Büyük markaların, büyük firmaların içine girmiş olduğu bu sektörde, tanıtım kampanyaları için geleneksel medyadan veya farklı unsurlardan vazgeçilmiş, tamamıyla marketing sistemine dönüşülmüştür. Sosyal platformlarda veya medya önünde tanınmış ünlü kişilerin, belirli bir meblağ karşılığında ürünleri takipçileri ile paylaşması ile beraber bu sektör ortaya çıkmıştır. Özellikle fenomen olarak nitelendirilen kişilerin sosyal medya üzerindeki etkisi düşünüldüğünde, marketing sisteminin Pazar hacmi son derece büyük olmaya başlamıştır.

Influencer marketing sisteminde, takipçi sayısı çok olan bir ünlü veya fenomen, herhangi bir ürünü takipçileri ile paylaşmaktadır. Kendilerine duydukları güvenden dolayı da, ürün paylaşımını gören takipçiler bahsi geçen ürünü satın alarak kendileri de denemektedir. Böylelikle ekstra bir harcama yapılmadan, sadece tek bir kişiyi veya markayı kullanarak geniş kitlelere ulaşma yolu Influencer marketing sistemi ile ortaya çıkmıştır. Elbette ki, oldukça kazançlı seviyelere de çıkılabilen bu iş kolu ile birlikte birçok kişi çeşitli araştırmalar yapmaya başlamıştır.

Influencer Olmak İsteyenlerin Sahip Olması Gereken Özellikler

Y06epyeni bir iş kolunda ön plana çıkmak isteyen kişiler, öncelikli olarak sosyal platformlarda bazı nitelikleri taşımalıdır.

  • Bu mesleği yapmak isteyenler, doğal olarak takipçileri ile samimi bir iletişim kurmalıdır.
  • Influencer adayları, özgün içerikler üreterek gerek sosyal kanallarda gerekse de platformlarda bulunamayanı aktarmalıdır. Bu sayede gördüğü ilgi de doğrudan artış göstermektedir.
  • Yeni içerikler, bulunmayanı ortaya çıkarmak ve pek daha fazlası için, kendilerini sürekli olarak geliştirmelidir.
  • Takipçilerine aktaracakları ürün ve tanıtım malzemelerini, detaylı bir şekilde araştırarak soru işareti bırakmayacak şekilde pazarlamalıdır.
  • Çevresiyle iletişimi güçlü ve kuvvetli olmalıdır. Yepyeni iş kolları ve ürünleri pazarlayarak adını daha geniş kitlelere duyurmak bu sayede mümkün bir hale gelecektir.
  • Aynı işi yapan diğer isimler ile iletişim kurmalıdır. Birbirlerine bilgi sahibi olmadıkları konuda destek olup, hem Pazar paylarını hem de sektörün hacmini arttırmalıdır.
  • Ürettiği içeriklere göre, anahtar kelime çalışmaları yapmalıdır. Bu sayede sosyal platformlarda bulunma süreci büyük bir hızla kısalacaktır.
  • Takipçilerinin yorumlarını ve geri dönüşlerini önemsemelidir. Çünkü, Influencer olarak işini sürdürmek isteyenler takipçileri ile doğrudan etkileşim kurmaktadır. Bu nedenle yorumlar son derece önemlidir.
  • Marka veya ürün ile ilgili yalan pazarlama yapmamalıdır. Olmayan bir özelliği var gibi göstererek, sadece takipçi kaybı yaşanabilir. Bu nedenle dürüst olmak en önemli etkendir.

Nasıl Influencer Olunur?

Nasıl Influencer Olunur?
Nasıl Influencer Olunur?

Influencer olmak için, sosyal platformlarda samimi ve özgün içeriklerin üretildiği bir hesap gerekmektedir. Bunun yanı sıra, hesabın açılması ile beraber hem öncesinde hem de sonrasında, sosyal medyanın şifreleri iyice çözülmelidir.

  • İş yapacağınız sosyal medya platformlarından birini seçmelisiniz.
  • Seçtiğiniz platformda hesap edinmelisiniz.
  • Hesabın oluşturulmasının ardından, çalışma içerisinde olacağınız markanızı oluşturmalısınız.
  • Çalışma programını ve takipçilere ne sıklıkla paylaşım yapacağınızı iyi belirlemelisiniz.
  • Birbirine denk, tutarlı içerikler üreterek hedef bir kitle belirlemelisiniz.
  • Diğer Influencerlar ile işbirlikleri yaparak, tanıtım sürecinizi hızlandırabilirsiniz.
  • Sosyal medya paylaşımlarının can damarı olan hashtag kavramını iyice öğrenmelisiniz.

Bu aşamaların ardından, takipçi sayısı arttıkça belirli markaların dikkatini çekebilir, böylelikle markalar ile işbirlikleri yaparak büyük bir gelir kapısı yaratabilirsiniz. Bunun için gereken tek şey, sosyal platformlardan herhangi birinde hesap açmak olacaktır. Düzenli çalışma ve firmalar ile iyi bir iletişim kurmak, başarıyı getirebilmektedir.

Influencer Olma Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Kulağa hoş gelse de, kolay bir süreç olmayan bu zaman diliminde sabır en önemli araçtır. Bu nedenle çalışma sistemi içerisinde umutsuzluğa kapılmayarak, önemli adımlar atmalısınız. İlgi alanınızı bularak, geniş bir çevreye farklı, kafa karıştıran paylaşımlar yapmak yerine sadece tek bir sektöre yoğunlaşma fırsatınız bulunmaktadır. Bu fırsatı en iyi şekilde değerlendirerek de hedef bir kitleyi daha kolay bünyenize çekebilirsiniz.

İçerik planı oluşturmak, bu işte en önemli detayların başında gelmektedir. Sosyal medyanın kullanım şartlarından biri haline gelen düzenli içerik paylaşımı, hesapların büyümesine doğrudan yardımcı olmaktadır. İçerik planı oluşturarak, takipçilerin çok fazla sıkılmayacağı, görüp geçmeyeceği özgün paylaşımlar yapın. Böylelikle çok daha kısa bir süre içerisinde geri dönüşler almaya başlayabilirsiniz.

İşin ana odak noktası, takipçiler ile etkileşim kurmaktan geçmektedir. Bu nedenle de bahsi geçen işi yaparken takipçi yorumlarını dikkate almalısınız.

Influencerlar Ne Kadar Kazanır?

Influencer marketing üzerinden, pek çok kişi düzenli bir gelir kapısı yaratmaktadır. Bu anlamda da, çeşitli nedenlere bağlı olarak gelir düzeyleri değişebilir. Dünyanın en büyük markalarının tanıtımlarını yapan kişiler bambaşka seviyelerde gelirler elde ederken, yeni influencerlar daha alt seviyede kazanç sağlamaktadır. Sosyal medya hesaplarının belirli bir organik takipçi yakalaması ile birlikte de, 100 bin takipçiyi aşan kişiler yaptıkları iş anlaşmaları ile birlikte 1000 dolar ile 100 bin dolar arasında rekor kazançlar elde edebilmektedir.

Youtuber Nasıl Olunur? Ne Kadar Kazanır?

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Influencer Nasıl Olunur? Ne Kadar Kazanır?

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

1 Yorum

  1. 9 ay önce

    çok faydalı oldu teşekkürler başarılarınızın devamını dilerim

Uygulamayı Yükle

Uygulamamızı yükleyerek içeriklerimize daha hızlı ve kolay erişim sağlayabilirsiniz.

Giriş Yap

My Memur ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!