1. HABERLER

  2. BİLGİ DEPOSU

  3. SORU VE CEVAP

  4. Kurumlar Arası Geçiş Nasıl Yapılır?
Kurumlar Arası Geçiş Nasıl Yapılır?

Kurumlar Arası Geçiş Nasıl Yapılır?

Herhangi bir devlet kurumunda görev yapmakta olan bir memurun, başka bir devlet kurumuna yatay geçiş yapmak isteyen veya isteyecek kamu da görev alan personellerin bu işlemlerini nasıl yapacaklarını ve şu şekilde bilmesi gerekir. Detaylar...

A+A-

Kamu personellerinin kurumlar arası geçişlerinde onlara yön verecek, rehber niteliğinde olan bu içerikte; bilinmesi gerekecek olan, süreçleri, işleyişi gibi konular ele alınacaktır.

Öncelikle kurumlar arası geçiş 657 sayılı Devler Memurları Kanunu’nun 74. Maddesinde bulunan, memurların bir kurumdan diğerine nakilleri, başka bir deyişle kurumlar arası atama hususunda anlatılmış bulunmakta.

Kurumlar Arası Geçiş Nedir?

Kurumlar arası geçiş herhangi bir devlet kurumunda görev yapıyorken; başka bir devlet kurumuna geçiş yapabilmek olarak isimlendirilmiştir. Kişiler kişisel tercihleri veya ilgili kurumda daha aktif olarak görevlerini yapabileceklerini düşündükleri sebepler nedeniyle kurumlar arası geçişi tercih etmektedirler. Ancak unutulmamalıdır ki kurumlararası geçiş, o kadar da basit bir işlem değildir. Öncelikle mutlaka bilinmesi gerekenler, sürece dair unutulmaması gereken yerler bulunur. Bunun ışığında kurumlar arası geçiş nasıl yapılır, ona başlayalım.

Kurumlar Arası Geçiş Nasıl Yapılır?

Naklen geçiş yapmak isteyen kamu da görev almaktan olan personellerinin öncelikle Sağlık Bakanlığı taşra çalışanı haricinde olan ilgili ilanları beklemelerine gerek duyulmamaktadır. Sağlık Bakanlığı taşra çalışanları dışında naklen geçiş yapılabilecek olan ilanlar için, duyuru gibi kavramlara ihtiyaç vardır. Çalışan kişiler öncelikle başvurularını bulunduğu ildeki geçmek istediği kurumun müdürlüklerine gidip yapabilirler. Ya da tüm devlette çalışan memurlar için gerekli taşra teşkilatlanmalarına da başvurularını yapabilirler. Bazı kuruluşlar naklen geçiş işlemleri için ilgili olan yönetmeliklerde belirtilmiş dilekçelere de ihtiyaç duymakta, başvuruları bu şekilde alıp toplayıp değerlendirmektedir.

Başvurular gerçekleştirildiğinde ise iki taraflı kurumlara da ilgili başvurular gönderilerek; söz sahibi olmaları istenecektir. Bu noktada geçilecek olan yeni kurum atama işlemini yapacaktır.

 Atama işlemini yapacak olan kurum, ilişiği kesme yazısını kuruma bildirmek zorundadır. Ancak kurumlarda genellikle yapılacak olan bu işlem bekletilebilir. İlişik kesme yazısının en geç 15 gün içerisinde ilişiği kesilir şekilde zorunlu bir uygulaması bulunur.

Devlet memurları nasıl kurumlar arası geçiş yapar? Başvuru sürecinde bilinmesi gerekenler nelerdir?

Başvuru Sürecinde Bilinmesi Gerekenler Nelerdir?

Başvuru Sürecinde Bilinmesi Gerekenler Nelerdir? İşte detaylar…

  • Askeri personel ve Subayların, KİT kapsamında belirtilmiş olan sözleşmeli personel atanmalarına ve memurlukların sözleşmeli personel kadrolarına atanma hakkı bulunur.
  • Sözleşmeli subay olarak görev yapmış olan kişilerin, ilgili kurumlara sözleşmeli personel kadrosu kapsamın da atanma hakkı geçerliliği korumaktadır.
  • Bir kamu kurum veya kuruluşuna ilk defa atanacak olan kişi için ilgili pozisyon aday memurluk olarak belirtilmiştir.
  • Kamuda çalışan işçilerin ise naklen geçiş veya atanma hakları bulunmamakta ve işçiler ilgili işlemlerden muaf tutulmalıdırlar. İlgili yönetmelik, kanun ve tüzükte belirtilen nitelikler bu şekilde uygulanmaktadır.

 

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

MyMemur Haber Sitemiz 5651 sayılı "internet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla işlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında" Kanunun 2/f maddesi uyarınca 'içerik Sağlayıcıdır'. Tüm üyeler yaptıkları yorumlardan şahsen kendileri sorumlu olup, talep halinde sitemiz kaynaklarında olan, gerekli iletişim bilgileri Adli ve İdari Makamlara sunulacaktır. UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren yorumlar onaylanmaz.