Kurumlar Arası Geçiş Nasıl Yapılır?

Herhangi bir devlet kurumunda görev yapmakta olan bir memurun, başka bir devlet kurumuna yatay geçiş yapmak isteyen veya isteyecek kamu da görev alan personellerin bu işlemlerini nasıl yapacaklarını ve şu şekilde bilmesi gerekir. Detaylar...

66087
Abone Ol
Daha Fazla

Kamu personellerinin kurumlar arası geçişlerinde onlara yön verecek, rehber niteliğinde olan bu içerikte; bilinmesi gerekecek olan, süreçleri, işleyişi gibi konular ele alınacaktır.

Öncelikle kurumlar arası geçiş 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 74. Maddesinde bulunan, memurların bir kurumdan diğerine nakilleri, başka bir deyişle kurumlar arası atama hususunda anlatılmış bulunmakta.

Kurumlar Arası Geçiş Nedir?

Kurumlar Arası Geçiş Nedir?
Kurumlar Arası Geçiş Nedir?

Kurumlar arasında  herhangi bir devlet kurumunda görev yapıyorken; başka bir devlet kurumuna geçiş yapabilmek olarak isimlendirilmiştir. Kişiler kişisel tercihleri veya ilgili kurumda daha aktif olarak görevlerini yapabileceklerini düşündükleri sebepler nedeniyle kurumlar arası geçişi tercih etmektedirler. Ancak unutulmamalıdır ki kurumlar arası geçiş, o kadar da basit bir işlem değildir. Öncelikle mutlaka bilinmesi gerekenler, sürece dair unutulmaması gereken yerler bulunur. Bunun ışığında geçiş nasıl yapılır, ona başlayalım.

Kurumlar Arası Geçiş Nasıl Yapılır?

Kurumlar Arası Geçiş Nasıl Yapılır?
Kurumlar Arası Geçiş Nasıl Yapılır?

Naklen geçiş yapmak isteyen kamu da görev almaktan olan personellerinin öncelikle Sağlık Bakanlığı taşra çalışanı haricinde olan ilgili ilanları beklemelerine gerek duyulmamaktadır. Sağlık Bakanlığı taşra çalışanları dışında naklen geçiş yapılabilecek olan ilanlar için, duyuru gibi kavramlara ihtiyaç vardır. Çalışan kişiler öncelikle başvurularını bulunduğu ildeki geçmek istediği kurumun müdürlüklerine gidip yapabilirler. Ya da tüm devlette çalışan memurlar için gerekli taşra teşkilatlanmalarına da başvurularını yapabilirler. Bazı kuruluşlar naklen geçiş işlemleri için ilgili olan yönetmeliklerde belirtilmiş dilekçelere de ihtiyaç duymakta, başvuruları bu şekilde alıp toplayıp değerlendirmektedir.

Başvurular gerçekleştirildiğinde ise iki taraflı kurumlara da ilgili başvurular gönderilerek; söz sahibi olmaları istenecektir. Bu noktada geçilecek olan yeni kurum atama işlemini yapacaktır.

Atama işlemini yapacak olan kurum, ilişiği kesme yazısını kuruma bildirmek zorundadır. Ancak kurumlarda genellikle yapılacak olan bu işlem bekletilebilir. İlişik kesme yazısının en geç 15 gün içerisinde ilişiği kesilir şekilde zorunlu bir uygulaması bulunur.

Kurumlar Arası Geçiş Şartları Nelerdir?

657 sayılı Devlet Memurları Kapsamında kamu kurumlarında çalışan personeller için hak ve yükümlülükleri adına görevlerde, hizmet şartlarında, atanmalarda ve yükselmelerde aylık ödenek ve diğer özlük işleri düzenlenmiştir. Bu konuyla ilgili hüküm 74.madde de memurların bir kurumdan diğerine nakilleri adı altında bahsedilmiştir. Bu kanun dahilinde ve kurumların uygun bulması halinde 68.maddede kazanılan hak dereceleri üzerinden derecelerin yükseltilmesi suretiyle bulundukları sınıflardan ya da öğrenim durumlarına bakılarak girebilecekleri sınıflardan kadroya nakilleri sağlanmaktadır. Kazanılan hak derecelerinin altında kalanlar için atanabilme durumu ise atanacakları kadro derecesi ile kazanılmış hal derece farklarının 3 dereceyi geçmemesi koşul olarak öne sürülmüştür.

Kurumlar arası geçiş, memurun görevli olduğu kurumu değiştirmesi sonucunda yapılan işlemdir. Örnek olarak Maliye Bakanlığı’nda çalışan bir memurun İçişleri Bakanlığı’na aynı derece kapsamında geçiş yapmasıdır. Yapılan tüm işlemlerde 657 sayılı kanundan faydalanır. Bu kanuna göre ikinci şart ise her iki kurum arasında muvafakat yapılmasıdır. Kurumlar arası geçişte bazı şartlar bulunmaktadır. Bunlar:

Geçiş yapmak isteyen memur öncelikle ilgili kuruma isteğiyle alakalı dilekçe bildirisinde bulunur ve kurumun öne sürdüğü şartlar dahilinde kişinin de istediği konumdan daha düşük kıdemde olmaması gerekir. Diğer bir şart ise, nakil talebi konusunda iki tarafın da muvafakatleri bulunmalıdır. Kurumlar arasında muvafakat gerçekleştiğinde memurun geçiş işlemi gerçekleşmeye başlayacaktır. Muvafakat hususu için onay işleminde karar yetkisi ilgili amirler tarafından verilmektedir. Söz konusu olan bu yetki sınırsız ve mutlak olmamakla birlikte kamu yararı ve hizmetleri açısından yargı denetimine ait bir yetkidir.

Muvafakat Nedir?

Onay verme ve kabul edilme anlamına gelen muvafakat, resmi işlemlerde kullanılmak için kabul edilme sürecinde alınan belgedir. Resmi işlemler için kurumlar arası ya da kurumlara talep belirten çalışanlar arasında temin edilen belgedir. Toplum tarafından muvafakatname olarak da bilinen bu belge tapu işlemlerinde, kamuda tayin işlemlerinde, noter işlemlerinde, veraset ve intikal işlemlerinde ve velayet işlemlerinde gerekli görülmektedir.

Asıl amacı belirtilen talepler doğrultusunda işlemin suç teşkil etmeden yapılmasını sağlamaktır. Bu işlemler için belli bir süre söylenememektedir.

Muvafakat Belgesinde Nelere Dikkat Edilmelidir?

Muvafakat belgesi düzenleyen kişilerin dikkat etmesi gereken bazı önemli noktalar vardır. Bunlar:

  • Muvafakat verilen kişi ya da kurumla ilgili kimlik bilgilerinin bulunması,
  • Net ve doğru ifadeler kullanılması,
  • Muvafakat sınırlarının belirtilmesi,
  • Muvafakat süresinin belirlenmesi
  • Belgenin noter aracılığı ile verilmesi,
  • Yapılmak istenen işlemlere uygun içeriğin belirlenmesi,
  • Muvafakat belgesi üzerinde karşılıklı işlem yapılanlar adına bilgiler bulunması.

Başvuru Sürecinde Bilinmesi Gerekenler Nelerdir?

Başvuru Sürecinde Bilinmesi Gerekenler Nelerdir? İşte detaylar…

  • Askeri personel ve Subayların, KİT kapsamında belirtilmiş olan sözleşmeli personel atanmalarına ve memurlukların sözleşmeli personel kadrolarına atanma hakkı bulunur.
  • Sözleşmeli subay olarak görev yapmış olan kişilerin, ilgili kurumlara sözleşmeli personel kadrosu kapsamın da atanma hakkı geçerliliği korumaktadır.
  • Bir kamu kurum veya kuruluşuna ilk defa atanacak olan kişi için ilgili pozisyon aday memurluk olarak belirtilmiştir.
  • Kamuda çalışan işçilerin ise naklen geçiş veya atanma hakları bulunmamakta ve işçiler ilgili işlemlerden muaf tutulmalıdırlar. İlgili yönetmelik, kanun ve tüzükte belirtilen nitelikler bu şekilde uygulanmaktadır.

Sözleşmeli Memur Kurumlar Arası Geçiş Yapabilir mi?

Bu Yazıya Tepki Ver

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Giriş Yap

My Memur ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!