1. HABERLER

  2. BİLGİ DEPOSU

  3. SORU VE CEVAP

  4. Kurumsal Mail Nasıl Yazılır?
Kurumsal Mail Nasıl Yazılır?

Kurumsal Mail Nasıl Yazılır?

Kurumsal Mail Nasıl Yazılır? Kurumsal Mail Yazılırken Nelere Dikkat Edilmelidir? İşte kurumsal mail ile merak edilen her şey yazımızda...

A+A-

Günümüzde iletişim en çok internet aracılığıyla yapılıyor. İş yerlerinde, bir kuruma yazıldığında ise bu mesaj, mail yoluyla gönderiliyor. 

Kurumsal Mail Nasıl Yazılır?

Kurumsal mail yazılırken amaç düzgün bir dille yazılan, anlaşır bir mail sonucunda sağlıklı bir geri dönüş alabilmektir. Gönderdiğiniz mailin, yerine sorunsuz bir şekilde ulaşması için de mailinizi okundu ibaresi ile göndermeniz önemlidir. Böylece mailleriniz okunmadan çöp kutusuna gitmemiş olur, mailliniz okunduğundan emin olursunuz. Kurumsal mailler, işinizde ilerlemenizi, sorunlarınıza ve isteklerinize hızlıca çözüm almanızı ve karşılıklı olarak sağlıklı bir iletişim sürdürülmesinde önemlidir. Kurumsal bir mail atılırken olması gereken temel noktalar, aşağıdaki örnekte verilmiştir.

Gönderen: Alan adı uzantılı mail kullanılması önemlidir.

Alıcı: ...

Bilgi CC: İlgili okuyucunun açık kurumsal maili

Bilgi BCC: İlgili okuyucu ama maili gözükmeyecek kişi

Konu: Mailin konusunu açıklayıcı olmalı ve uzun tutulmamalı

Merhaba …..,

Mail metni yazılırken sizli hitap edilmeli, bir istek varsa rica edilmelidir. Varsa bilgilendirmeler yapılmalıdır. Konu açıkça yazılmalıdır.

İyi Çalışmalar.

Ad- Soyad

Pozisyon

Kurumsal Mail Yazılırken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Kurumsal mail yazılırken dikkat edilmesi gereken birçok nokta vardır. Bu noktalar bazen mail gövdesinde dikkat edilmesi gerekenlerdir, bazen ise nicel bilgilerle ilgilidir. Bu noktalara dikkat etmek, kurumsal kimliğinizi yükseltecek bir etki sağladığı gibi düzgün bir geri dönüş almanızı da sağlayacaktır. Mail yazarken dikkat edilmesi gereken noktaları şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Mail, yazım kurallarına dikkat edilerek yazılmalıdır.
  • Özel isimler ve kurum isimleri büyük harflerle yazılmalıdır.
  • Noktaya sahip harfler, noktasız olarak ya da tam tersi olarak yazılmamalıdır.
  • Maili, CAPS LOCK tuşu ile yazmamak gerekmektedir.
  • Mail, anlaşır ve akıcı yazılmalıdır.
  • Mailin, gönderildiği kişiyi yormayacak uzunlukta ve gereksiz bilgilerle doldurulmamış olması gereklidir.
  • Maili eksik bilgilerle, anlaşılmayan şekilde de yazmamak gereklidir. Olması gereken kadar bilgi yazmanız çok önemlidir.
  • Kelimeler kısaltılarak yazılmamalıdır.
  • Mailde gereksiz bir samimiyet kullanılmamalıdır. Aksine sizli konuşmaya dikkat edilmelidir.
  • Maile selamlama ile başlanmalı, bitiriş iyi dileklerle yapılmalıdır.
  • Mail sonunda ad ve soyad ile birlikte kişi pozisyonuna da yer vermelidir.
  • Mailde emir cümlelerinin yer almadığına dikkat edilmelidir.
  • Mailde ricada bulunmak gerekmektedir.
  • Mail adresinizin kurumsal olmasına dikkat etmelisiniz. Alan adı uzantılı mailler ile gönderim yapmalısınız.
  • Maile eklemeniz gereken ekler bulunuyorsa bunların ne olduğuna dair bilgiyi mail gövdesinde belirtmelisiniz.
  • Mailde göndereceğiniz eklerin kalitesi ve görünürlüğü anlaşılması için önemlidir.
  • Mail gönderilirken konu satırının boş bırakılmamasına dikkat edilmelidir.
  • Maile cevap alındığında teşekkür cevabı yollanmalıdır.
  • Eğer mailnizin iletilip iletilmediğini öğrenmek istiyorsanız, okundu olarak işaretleme yaparak, mailiniz açıldığında uyarı alabilirsiniz.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

MyMemur Haber Sitemiz 5651 sayılı "internet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla işlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında" Kanunun 2/f maddesi uyarınca 'içerik Sağlayıcıdır'. Tüm üyeler yaptıkları yorumlardan şahsen kendileri sorumlu olup, talep halinde sitemiz kaynaklarında olan, gerekli iletişim bilgileri Adli ve İdari Makamlara sunulacaktır. UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren yorumlar onaylanmaz.