Kurumsal Mail Nasıl Yazılır?

Kurumsal Mail Nasıl Yazılır? Kurumsal Mail Yazılırken Nelere Dikkat Edilmelidir? İşte kurumsal mail ile merak edilen her şey yazımızda...

65850
Daha Fazla Göster

Kurumsal Mail Nasıl Yazılır?

Kurumsal mail yazılırken amaç düzgün bir dille yazılan, anlaşır bir mail sonucunda sağlıklı bir geri dönüş alabilmektir. Gönderdiğiniz mailin, yerine sorunsuz bir şekilde ulaşması için de mailinizi okundu ibaresi ile göndermeniz önemlidir. Böylece mailleriniz okunmadan çöp kutusuna gitmemiş olur, mailiniz okunduğundan emin olursunuz. Kurumsal mailler, işinizde ilerlemenizi, sorunlarınıza ve isteklerinize hızlıca çözüm almanızı ve karşılıklı olarak sağlıklı bir iletişim sürdürülmesinde önemlidir. Kurumsal bir mail atılırken olması gereken temel noktalar, aşağıdaki örnekte verilmiştir.

Kurumsal Mail Nasıl Yazılır?
Kurumsal Mail Nasıl Yazılır?

Gönderen: Alan adı uzantılı mail kullanılması önemlidir.

Alıcı: …

Bilgi CC: İlgili okuyucunun açık kurumsal maili

Bilgi BCC: İlgili okuyucu ama maili gözükmeyecek kişi

Konu: Mailin konusunu açıklayıcı olmalı ve uzun tutulmamalı

Merhaba …..,

Mail metni yazılırken sizli hitap edilmeli, bir istek varsa rica edilmelidir. Varsa bilgilendirmeler yapılmalıdır. Konu açıkça yazılmalıdır.

İyi Çalışmalar.

Ad- Soyad

Pozisyon

Kurumsal Mail Yazılırken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Kurumsal mail yazılırken dikkat edilmesi gereken birçok nokta vardır. Bu noktalar bazen mail gövdesinde dikkat edilmesi gerekenlerdir, bazen ise nicel bilgilerle ilgilidir. Bu noktalara dikkat etmek, kurumsal kimliğinizi yükseltecek bir etki sağladığı gibi düzgün bir geri dönüş almanızı da sağlayacaktır. Mail yazarken dikkat edilmesi gereken noktaları şu şekilde sıralayabiliriz:

Kurumsal Mail Nasıl Yazılır?

  • Mail, yazım kurallarına dikkat edilerek yazılmalıdır.
  • Özel isimler ve kurum isimleri büyük harflerle yazılmalıdır.
  • Noktaya sahip harfler, noktasız olarak ya da tam tersi olarak yazılmamalıdır.
  • Maili, CAPS LOCK tuşu ile yazmamak gerekmektedir.
  • Mail, anlaşır ve akıcı yazılmalıdır.
  • Mailin, gönderildiği kişiyi yormayacak uzunlukta ve gereksiz bilgilerle doldurulmamış olması gereklidir.
  • Maili eksik bilgilerle, anlaşılmayan şekilde de yazmamak gereklidir. Olması gereken kadar bilgi yazmanız çok önemlidir.
  • Kelimeler kısaltılarak yazılmamalıdır.
  • Mailde gereksiz bir samimiyet kullanılmamalıdır. Aksine sizli konuşmaya dikkat edilmelidir.
  • Maile selamlama ile başlanmalı, bitiriş iyi dileklerle yapılmalıdır.
  • Mail sonunda ad ve soyadı ile birlikte kişi pozisyonuna da yer vermelidir.
  • Mailde emir cümlelerinin yer almadığına dikkat edilmelidir.
  • Mailde ricada bulunmak gerekmektedir.
  • Mail adresinizin kurumsal olmasına dikkat etmelisiniz. Alan adı uzantılı mailler ile gönderim yapmalısınız.
  • Maile eklemeniz gereken ekler bulunuyorsa bunların ne olduğuna dair bilgiyi mail gövdesinde belirtmelisiniz.
  • Mailde göndereceğiniz eklerin kalitesi ve görünürlüğü anlaşılması için önemlidir.
  • Mail gönderilirken konu satırının boş bırakılmamasına dikkat edilmelidir.
  • Maile cevap alındığında teşekkür cevabı yollanmalıdır.
  • Eğer mailinizin iletilip iletilmediğini öğrenmek istiyorsanız, okundu olarak işaretleme yaparak, mailiniz açıldığında uyarı alabilirsiniz.

1
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
2
vir_sl_
Virüslü
Kurumsal Mail Nasıl Yazılır?

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Uygulamayı Yükle

Uygulamamızı yükleyerek içeriklerimize daha hızlı ve kolay erişim sağlayabilirsiniz.

Giriş Yap

My Memur ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!