1. HABERLER

  2. MEB PERSONEL

  3. MEB, Öğretmenler Dışındaki Memurlar İçin İller Arası Yer Değişikliği Duyurusu
MEB, Öğretmenler Dışındaki Memurlar İçin İller Arası Yer Değişikliği Duyurusu

MEB, Öğretmenler Dışındaki Memurlar İçin İller Arası Yer Değişikliği Duyurusu

Milli Eğitim Bakanlığı 2019 yılı iller arası yer değişikliği duyurusu yapıldı. Eğitim ve öğretim hizmetleri sınıfı dışında personeller için iller arası yer değişikliği detayları ve şartlar için tıklayınız.

A+A-

Milli Eğitim Bakanlığı “MEB” tarafından eğitim ve öğretim hizmetleri sınıfı dışındaki hizmet sınıflarında görev yapan personelin (Hizmetli, Memur, VHKİ, Bilgisayar İşletmeni, Teknisyen, Şef ve Diğerleri) il dışı isteğe bağlı yer değiştirmelerine ilişkin duyuru yayımlandı.

30 Eylül 2019 tarihi itibarıyla bulundukları ilde en az üç yıl süreyle kesintisiz görev yapanlar, iller arası isteğe bağlı yer değiştirme başvurusunda bulunabilecektir.

Hizmet süresi hesabında, anılan Yönetmeliğin “Tanımlar” başlıklı 4’üncü maddesinin birinci fıkrasının (h) bendinde yer alan 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 68’inci maddesi çerçevesinde hesaplanan süreler dikkate alınacaktır.

İller arası isteğe bağlı yer değiştirme başvurusunda bulunan personel, en fazla 20 il/ilçe millî eğitim müdürlüğü tercih edebilecektir.

İlan edilen münhal kadrolara tercihte bulunulurken, kazanılmış hak aylık derecesine (müktesep) uygun kadro tercihinde bulunulacaktır. Kazanılmış hak aylık derecesine uygun kadro bulunmaması hâlinde Elektronik Atama Başvuru Formunda bulunan “Alt derece kadroya atanmayı kabul ediyorum” seçeneğinin işaretlenmesi gerekmektedir.

Askerlik hizmeti hariç, aylıksız izinli olarak geçirilen diğer süreler iller arası yer değiştirmeye esas üç yıllık sürenin hesabında değerlendirmeye alınmayacaktır.

Bakanlık merkez ve taşra teşkilatında veya diğer kamu kurum ve kuruluşlarında geçici görevli olanlar ile aylıksız izinli olanlar yer değiştirme başvurusunda bulunabilecektir.

MEB İLLER ARASI YER DEĞİŞİKLİĞİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

Soruşturma sonucu başka il’e atanan personel, aradan dört yıl geçmeden daha önce görev yaptığı il’e yer değiştirme isteğinde bulunamayacaktır.

Çeşitli nedenlerle veya hizmetin gereği olarak iller arasında yer değişikliği yapılanlardan haklarındaki yargı kararı gereğince eski görev yerine iade edilen personelin eski ve yeni görev yerlerindeki hizmet süreleri üç yılın hesabında birlikte değerlendirilecektir.

Başvurular, http://pgm.meb.gov.tr adresinde yer alan Elektronik Başvuru Formu doldurulmak suretiyle yapılacaktır.

Elektronik Başvuru Formu dışında bir belgeyle veya posta yoluyla yapılan başvurular, gerekli şartları taşımayan başvurular, gerçeğe aykırı bilgi ve belgeyle ya da istenilen bilgileri uygun biçimde işaretlemeden yapılan başvurular ile Elektronik Başvuru Formu imzalamadan ve onaylanmadan yapılan başvurular geçersiz sayılacak; geçersiz başvurulara dayalı olarak yapılan yer değiştirmeler iptal edilecektir.

Yer değiştirme süresinde yapılan işlemlerle ilgili olarak gerçeğe aykırı beyanda bulunan personel ile gerekli kontrolleri yapmadan bu başvuruları onaylayan sorumlular hakkında yasal işlem yapılacaktır.

Yer değiştirme iş ve işlemlerinin yürütülmesi, başvuruların onaylanması ve reddedilmesinden sırasıyla ilçe ve il millî eğitim müdürlükleri görevli, yetkili ve sorumludur.

Elektronik Başvuru Formunun doğru ve eksiksiz doldurulmasından başvuruyu yapan personel sorumludur, personel başvuruların onay işlemleri tamamlanmadan il/ilçe millî eğitim müdürlüklerinden belgeye dayalı bilgi düzeltme talebinde bulunabilecek ve bilgi düzeltmesi yaptıran personel, süresi içinde yeniden başvuru yapabilecektir. Ancak, il millî eğitim müdürlüklerinin onaylamasından sonra hiçbir suretle düzeltme yapılmayacaktır.

Başvurular, sırasıyla ilçe ve il millî eğitim müdürlüklerince onaylandıktan sonra geçerlilik kazanacaktır.

Personel, görevli oldukları eğitim kurumu ya da kadrolarının bulunduğu il/ilçe millî eğitim müdürlüklerine dilekçe vermek suretiyle süresi içinde yer değiştirme başvurusundan vazgeçebilecek ve bu başvurular elektronik ortamda yetkililerce iptal edilecektir.

Yer değişikliği başvurusunda bulunan personelin, hizmet süreleri 30.09.2019 tarihi dikkate alınarak hesaplanacaktır.

İller arası görev yeri değiştirilen personelin yer değiştirme işlemleri iptal edilmeyecektir. Ancak, bunlardan yer değiştirmeleri gerçekleştirildikten sonra Yönetmelikte belirtilen mazeretlerden biri oluşanların atamaları, görev yerlerinden ayrılmamış olmamaları kaydıyla iptal edilebilecektir.

Elektronik Başvuru Formu, il millî eğitim müdürlüklerince onaylandıktan sonra alınacak iki çıktıdan bir örneği imzalanıp mühürlenerek personele verilecek, bir çıktısı da özlük dosyasının bulunduğu birimde saklanacaktır.

Yer değiştirme başvurularına ilişkin tereddütler, öncelikle il millî eğitim müdürlüklerince giderilecek, bu şekilde giderilmeyen tereddütler Bakanlığa bildirilecektir. Yukarıda belirtilen açıklamalarda yer almayan hususlarda Millî Eğitim Bakanlığı Personelinin Görevde Yükselme, Unvan Değişikliği ve Yer Değiştirme Suretiyle Atanması Hakkında Yönetmeliğin ilgili hükümleri esas alınacaktır.

Duyuru için tıklayınız:

pdf.jpg

İlgili Haberler

HABERE YORUM KAT

MyMemur Haber Sitemiz 5651 sayılı "internet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla işlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında" Kanunun 2/f maddesi uyarınca 'içerik Sağlayıcıdır'. Tüm üyeler yaptıkları yorumlardan şahsen kendileri sorumlu olup, talep halinde sitemiz kaynaklarında olan, gerekli iletişim bilgileri Adli ve İdari Makamlara sunulacaktır. UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren yorumlar onaylanmaz.
Önceki ve Sonraki Haberler