1. HABERLER

  2. SENDİKA

  3. MEB Vizyon Belgesi Öncesi TES’in Kapsamlı Raporu
MEB Vizyon Belgesi Öncesi TES’in Kapsamlı Raporu

MEB Vizyon Belgesi Öncesi TES’in Kapsamlı Raporu

Milli Eğitim Bakanlığı 15 Ekim 2018 Pazartesi tarihinde yayımlanacak olan vizyon belgesinde yer alması beklenen talepler ve kapsamlı rapor Türk Eğitim-Sen tarafından yayımlandı.

A+A-

Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Talip Geylan’ın tarafından 15 Ekim 2018 Pazartesi günü Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk tarafından yayımlanacak olan VİZYON BELGESİ öncesinde talepleri ve beklentileri sıraladı. Aşağıdaki bağlantıda tüm beklentilerin ayrıntılarını ayrıca inceleyebilirsiniz.

Türk Eğitim-Sen’in kapsamlı raporunun ana başlıkları şu şekildedir:

MEB 100 bin civarında öğretmen açığı olduğunu belirtmiş, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında da 63 bin civarında ücretli öğretmen görevlendirmesi yapılmıştır. Dolayısıyla Aralık ayında yapılacak olan 20 bin öğretmen ataması yetersiz kalacağından bu atama sayısı 20 bin daha artırılmalı ve 2018 yılı sonuna kadar toplam 40 bin ek atama yapılmalıdır.

Hizmet puanı yetersizliğinden atanamayan öğretmenlerimiz iller arası yer değiştirmelerinde özrünün bulunduğu il emrine, il içi yer değiştirmelerinde ise özrünün bulunduğu ilçe emrine atanarak özür durumları giderilmelidir.

Ayrıca, ek dersler vergiden muaf tutulmalıdır. Alan değişikliği beklentisi giderilmelidir. Öğretmenlerin nöbet görevi isteğe bağlı olmalıdır. Kariyer basamakları sistemi tekrar hayata geçirilmelidir.

Öğretmene 3600 Ek gösterge verilmesi, diğer çalışanların ek göstergelerinin 800 puan artırılması, yardımcı hizmetlilerin ek göstergeden yararlandırılması gerekmektedir.

Yönetici atamalarında adalet ve liyakat olmalı, ideolojik yandaşlık yerine işinin ehli olan kişilere imkân verilmelidir.

Teftiş, denetleme kavramları klasik anlamından uzaklaşıp, rehberlik esas alınmalıdır.

Ders kitapları profesyoneller tarafından yazılmalı ve öğrenme sürecinde öğrenciye rehberlik edecek pedagojik detayları içermelidir.

Değerler eğitimi adı altında birtakım siyasal, sosyal ve ideolojik oluşumların okullarımıza sirayet etmesine kesinlikle engel olunmalıdır.

Okulların fiziksel kapasiteleri artırılmalıdır.

Aynı binada birden çok tabela ve okulu barındıran binalardan vazgeçilmelidir.

Eğitime ayrılan bütçe son 12 yılda 6 kat artmasına rağmen öğrenci başına düşen harcama hala OECD ortalamasının altındadır.

Gelişmiş kabul edilen bütün ülkeler OECD ortalamasının üzerinde eğitime para harcamaktadır.

Öğrenci başına harcanan para azaldıkça öğretim süreci içerisindeki öğrenci kalitesi de azalmaktadır.

Okulların kendi bütçeleri olmalıdır.

Sözleşmeli ve ücretli öğretmenlik kaldırılmalıdır, tüm öğretmenler kadrolu olarak atanmalıdır.

Zorunlu Hizmet Tazminatı ödenmelidir.

Öğretmen liseleri yeniden açılmalıdır.

Ataması yapılmayan öğretmenlerin atanabilmesi noktasında mali ve gerekli kadroların oluşturulması anlamında ivedilikle somut politikalar üretilmelidir.

Eğitim fakültelerinin öğretim üyesi sayısı artırılmalıdır.

Okul öncesi zorunlu eğitim kapsama alınmalıdır.

Bölgelerin eğitim haritaları çıkarılmalıdır.

Öğrenci tanıma ve yönlendirme konusundaki yetersizlikler giderilmelidir.

Sendikal tarafsızlık tesis edilmelidir.

Şiddeti önleyici politikaların oluşturulması amacıyla tıpkı doktorlara yönelik şiddeti önlemek adına çıkarılan yasa gibi kanunlar çıkarılmalı ayrıca bu husus ile ilgili sosyal araştırmalar yapılmalıdır.

Görevde yükselme sınavları yapılmalıdır.

Eğitim sistemi milli olmalı ve bütüncül bir sistem olarak ele alınmalıdır.

Eğitim konseyi kurulmalıdır. TES’in raporunun tüm detayları için TIKLAYINIZ.

İlgili Haberler

HABERE YORUM KAT

MyMemur Haber Sitemiz 5651 sayılı "internet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla işlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında" Kanunun 2/f maddesi uyarınca 'içerik Sağlayıcıdır'. Tüm üyeler yaptıkları yorumlardan şahsen kendileri sorumlu olup, talep halinde sitemiz kaynaklarında olan, gerekli iletişim bilgileri Adli ve İdari Makamlara sunulacaktır. UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren yorumlar onaylanmaz.