Memuriyet Başvurusu Nasıl Yapılır?

Kamuda memur olarak çalışmak isteyenler nasıl bir yol izleyecekleri konusunda detaylı bilgi sahibi olmak istiyor. İşte detaylar!

60627
Abone Ol

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Memur olmak için öncelikle belirtilen memuriyet şartlarının yerine getiriliyor olması gerekir. Yazının devamından memuriyet başvurusu nasıl yapıldığı ile ilgili detaylar yer almaktadır.

Memuriyet Başvurusu Nasıl Yapılır?

 

Memur alımı gerçekleştiren kamu kurumlarında işe girebilmek için bazı şartlar vardır. Kurumlar genellikle KPSS’ye girme şartı ararlar. Ancak KPSS şartsız memur alımı yapan kamu kurumları da vardır. Devlet kurumlarında çalışmanın ana genel şartları 657 sayılı Devlet Memuru Kanunu ile belirlenmiştir.

Diğer tüm genel ve özel şartlardan önce memuriyet başvurusu yapacak olanlarda bu Kanun’un 48. Maddesine uygunluk aranır.

Memur personel başvurusu için genellikle erkek adaylarda askerlik şartı, durumlarda yaş şartı, adli sicilinin temiz olması, istenen mezuniyetlere sahip olması gibi şartlar da aranır.

Memuriyet Başvurusu Nasıl Yapılır?
Memuriyet Başvurusu Nasıl Yapılır?

Memur alımı iş başvurusu için ayrıca personel alımı yapacak kurumlar tarafından özel şartlar belirlenerek başvuru yapacak adaylara bildirilir. Özel şartlar görev yapılacak olan pozisyona göre değişkenlik gösterir.

Adayların başvuru için gerekli özel ve genel şartları yerine getirdiklerini belgeleyebiliyor olmaları da istenir. Yani memuriyet başvurusu için adayın öncelikle tüm şartları bilmesi ve yerine getiriyor olduğundan emin olması gerekmektedir.

Memur Alımları için Nasıl Bir Yol İzlenir?

 

Memur alımları için öncelikle hedeflerin belirlenmiş olması gerekir. Kamu personeli olmak isteyenler özelliklerine ve mezun oldukları okula göre hangi kurumlarda çalışabileceklerini ve çalışmak istediklerini belirlemelidir.

Bundan sonraki aşama kamu personel alımı ilanlarını takip etmektir. Kamu kurumları tarafından Devlet Personel Daire Başkanlığı’nın resmi web sitesinden düzenli olarak tüm ilanlar yayınlanır. Ayrıca internette pek çok platformda bu ilanlar paylaşılır.

Memur Alımı Başvurularında Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

Memur Alımı Başvurularında Nelere Dikkat Etmek Gerekir?
Memur Alımı Başvurularında Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

Kamu personel alımı ilanlarında başvuruların nereden ve nasıl yapılacağı, ne zaman başlayacağı, ne zamana kadar devam edeceği, başvuru sonrası için belirlenen takvimin detayları da paylaşılır. Kamu kurumları tarafından istenen belgeler, özel şartlar da ilan detaylarında yer alır.

Tüm bunların dikkatlice okunması, gerekli şartların sağlandığından emin olunması ve istenen belgelerin eksiksiz olarak hazır edilmesi gerekir. Memur alımı başvurularında eksik veya yanlış belge ibraz edenlerin, gerçek dışı belge düzenleyerek sunanların başvuruları kabul edilmediği gibi haklarında işlem başlatılır.

 

KPSS şartı aranan memur personel alımı ilanlarında bu sınava dair detaylar da incelenmelidir. KPSS lise, ön lisans, lisans ve lisansüstü personel alımları olarak çeşitlenir.

Başvuru yapılacak ilanın Aday, KPSS detaylarının kendisiyle uyuşup uyuşmadığına dikkat etmelidir. İlanda adayların KPSS kapsamındaki hangi puan türünden, en az kaç puan almaları, nasıl bir aşarı elde etmeleri ile ilgili bilinmesi gereken her şey belirtilir. Bazı pozisyonlar için mezun olunan okulların puanı ve diploma puanı da baz alınır.

Memuriyet Başvurusu
Memuriyet Başvurusu

Kamu kurumları tarafından gerçekleştirilen memur alımlarında başvurular genellikle işe alım sağlanacak olan kurumun personel daire başkanlığına bizzat giderek, posta yoluyla veya e – posta yoluyla yapılır.

O ilana ne şekilde başvuru kabul ediliyorsa dikkat edilmeli, belirtilmeyen bir yolla başvuru yapılmamalıdır. Belirtilen yollar haricinde yapılan başvurular kamu kurumlar tarafından dikkate alınmaz.

Memur alımı başvurusu yaparken kurumun yayınladığı ilandan sonra bir de o kurumun kendi internet sitesine gitmek ve bilgileri yeniden okumakta fayda vardır.

 

Başvuruları tamamladıktan sonra takvimin not edilmesi, eğer varsa diğer sınav tarihlerinin ve saatlerinin kaçılmaması da önemlidir. Ayrıca sınavdan sonraki takvim de ilan detaylarından alınarak bir yere not edilmeli ve bu bilgiler ışığında bir yol izlenmelidir.

Kamu memur alımı başvurusu İŞKUR olarak bilinen Türkiye İş Kurumu aracılığıyla da gerçekleştirilebilir. Bu detay ilanın açıklamasında yayınlanır. İŞKUR’dan da başvuru yapılabilen ilanlarda da tüm ayrıntıların okunması ve anlaşılması önem taşır.

Memur Olmak İsteyenler KPSS’ye Mutlaka Girmeli mi?

KPSS yani Kamu Personeli Seçme Sınavı’na girmiş olmak kamu kurumlarında pek çok pozisyon için yapılan memur alımlarında aranan şartlardan biridir. Ancak KPSS şartı aranmayan kurum ve pozisyonlar da vardır. Ancak bunlar sınırlı sayıdadır.

Bu nedenle KPSS’ye girilmesi ve başarı durumuna göre açık pozisyonun bildirildiği pek çok memur alımı ilanına başvuru yapılması adayların şansını artıracaktır. 

KPSS’ye Girmeden Memur Olunabilir mi?

Bu Yazıya Tepki Ver

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Giriş Yap

My Memur ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!