1. YAZARLAR

  2. Uzm. Dyt. Hilal Konak

  3. Metabolizma Hızını Artırmak İçin Beslenme Önerileri
Uzm. Dyt. Hilal Konak

Uzm. Dyt. Hilal Konak

Metabolizma Hızını Artırmak İçin Beslenme Önerileri

A+A-

Metabolizma hızını, vücudun temel işlevlerini gerçekleştirebilmesi için bir günde ihtiyaç duyduğu minimum enerji olarak tanımlayabiliriz. Metabolizma hızı kişiden kişiye farklılık gösterir. Genetik ve çevresel faktörlerden etkilenir. Vücuttaki kas ve yağ dokularının oranı, cinsiyet, yaş ve bazı hastalıklar metabolizma hızını değiştirir. Kas oranı fazla yağ oranı düşük olan kişilerin metabolizma hızı daha yüksektir. Erkeklerin metabolizma hızı kadınlardan yaklaşık %5-10 daha fazladır. İlerleyen yaş ve bazı metabolik hastalıklar metabolizma hızını yavaşlatmaktadır.

Beslenme ise metabolizma hızını etkileyen en önemli faktördür. Uzun süreli açlıklar, Kahvaltı yapmamak ve öğün atlamak, yeterli miktarda protein alımı sağlamamak, yeterli miktarda su içmemek, uzun süreli düşük kalorili diyetler yapmak gibi yanlış beslenme alışkanlıkları metabolizma hızını düşürmekte ve kilo kaybını engellemektedir

Metabolizma hızını artırmak için;

Günde en az 2-2,5 litre su tüketilmelidir. Yeterli miktarda su içmek, metabolizmayı hızlandırır, tokluk sağlar ve kilo kaybını kolaylaştırır.

Yeterli protein alımı sağlanmalıdır. Besinlerin sindirilmesi ve emilmesi için vücut, ekstra enerji harcamaktadır. Bu durum ‘besinlerin termik etkisi’ olarak bilinmektedir. En fazla termik etkiye sahip besin öğesi ise proteinlerdir. Bu nedenle beslenmede yeterli miktarda protein alımı metabolizmanın hızlanmasına katkıda bulunacaktır. Protein alımında aşırıya kaçmak ise sağlık için risk oluşturmaktadır. Her besin öğesinin fazlası vücutta yağa dönüşmektedir.

Öğünlerde bol yeşillikli salata tüketmek hem metabolizmanın hızlanmasını hem de tokluk hissinin daha erken oluşmasını sağlayacaktır.

Günde 1-2 fincan yeşil çay ya da beyaz çay tüketmek metabolizma hızını %5 oranında artıracaktır.

Yemeklerinizde baharat kullanmak metabolizma hızını artırmaya yardımcı olacaktır.

Egzersiz yapmak da metabolizma hızını artıracak temel faktördür. Haftada en az 3 kez yapacağınız egzersizler hem sağlığınızı korumaya hem de metabolizmanızın hızlanmasına katkı sağlayacaktır.

Bu yazı toplam 44791 defa okunmuştur.
Önceki ve Sonraki Yazılar