Müşteri Temsilcisi Nasıl Olunur? Ne Kadar Maaş Alır?

Günümüzde kurumsal hizmet veren firmalar müşterilerinin memnuniyetini sağlamak adına yoğun bir tempoda çalışmaya devam etmektedir. Detaylar mymemur.com.tr'de!

63299
Abone Ol

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Müşteri temsilcisi müşteri memnuniyetini sağlamak adına ilk önlem olarak 24 saat boyunca aktif bir şekilde hizmet sağlayan destek birimleri hayati bir rol oynamaktadır.

Telefon hattı üzerinden gün boyunca çeşitli problemlere ve sorunlara çözüm üreten, aynı zamanda sürecin işleyişini hızlandıran müşteri hizmetlerine pek çok kişi başvuru yapmaktadır. Kurumsal markanın geri dönüşlerini fazlasıyla etkileyen, müşteri kitlesini olumlu veya olumsuz yönde etkisi altına alan müşteri hizmetlerine seçimler son derece titiz bir şekilde yapılmaktadır.

Peki, müşteri hizmetlerine başvurular nasıl yapılır? Müşteri hizmetlerine girmek için hangi yeterliliklere sahip olmak gerekiyor? Markaların müşterilerin gözündeki ön fikrini etkileyen en önemli unsur olan müşteri temsilcisi hattına girmek için neler yapmak gerekiyor? Tüm soruları yazımızda cevabını bulmaktadır.

Müşteri Temsilcisi Nedir?

Müşteri Temsilcisi Nedir?
Müşteri Temsilcisi Nedir?

Müşteri temsilcisi, bünyesinde çalıştığı firmanın destek ekibi konumunda yer alan personeller olarak bilinmektedir. Çağrı merkezi üzerinden firmanın müşterilerine bilgilendirme yapan ve çeşitli sorunlarda yardımcı olan ekipler firmanın bir anlamda kurumsal kimliğini yansıtır. Firma müşterileri tarafından gelen tüm çağrıların yanıtlandığı, belirli standartlar ve kurallar üzerinden hizmet veren ve bunun yanı sıra ofisteki işleyişi profesyonel bir biçimde yürüten destek birimleri, panel ve bilgisayar programları üzerinden varlığını devam ettirmektedir.

Mikrodan makroya kadar neredeyse her firmada müşteri memnuniyetini arttırmak adına çağrı merkezi hattı yer almaktadır. Firmanın müşterileri ile iletişim kurmasını sağlayan destek birimi müşteriler ile ilk teması kuran ekipler olmasından dolayı hayati bir öneme sahiptir. Bu işte çalışan kişiler, bazı yeterliliklere sahip olduğu takdirde çağrı merkezleri bünyesinde çalışmaya başlayabilmektedir. Elbette ki; çağrı merkezine girmek adına da bazı şartlar bulunmaktadır.

Müşteri Temsilcisi Nasıl Olunur?

Müşteri temsilcisi olmak adına hizmet ve telekomünikasyon ağırlıklı olanaklar sağlayan kurumsal firmalara başvuru yapılmaktadır. Bununla beraber üniversite mezuniyeti şartı da bazı iş başvurularında aranır. İşletme bölümü mezunları müşteri temsilcisi olarak kariyerlerine devam etmek adına önemli bir şansa sahiptir. Çünkü üniversite mezuniyet şartı arayan birçok kuruluş işletme bölümü mezunlarına ağırlık vermektedir. Fakat farklı bölüm ve eğitim düzeyleri için de müşteri temsilcisi olarak çalışma imkanı bulunmaktadır.

Müşteri hizmetlerinde çalışmak adına bazı sertifikalar da gerekli olmaktadır. İnternet vasıtasıyla uzaktan eğitim yolunu kullanan bireyler, eğitimin sonunda Çağrı Merkezi kursu sertifikası alarak iş başvurusu yapabilmektedir. Müşteri temsilcileri, işe girdiği andan itibaren yoğun bir şekilde eğitime alınmaktadır. Ağırlıklı olarak ilk haftalarda, müşteri ile temas kurma ve iletişime geçme ile ilgili sıkı bir eğitim verilmektedir. İşe başvuru yapan adayların özellikleri analiz edildikten sonra, adaylar ile yüz yüze mülakatlar ve online görüşmeler gerçekleşmektedir.

Müşteri Temsilcisi Ne İş Yapar?

Müşteri Temsilcisi Nasıl Olunur? Ne Kadar Maaş Alır?

Çağrı merkezi müşteri temsilcisi olarak çalışan bireyler kurumsal firma ve müşteri arasında köprü görevi gören kişilerdir. Bu nedenle aslında çağrı merkezi numarasına yapılan aramalar son derece büyük bir öneme sahiptir. Çünkü pek çok kişi müşteri temsilcisi ile kurduğu iletişim ve aldığı sonucun derecesine göre firma hakkındaki kararını vermektedir. Çağrı merkezinde Müşteri Destek hattında çalışan kişiler telefon yoluyla iletişim kurarak birden fazla konuyu aynı anda çözüme kavuşturur.

  • Müşteri temsilcisi, müşteriler tarafından yapılan aramaları cevaplayarak iletişim kurar.
  • Mesai saatinde ofise gelerek, çalışma için uygun ortamı hazırlar ve çalışmaya başlar.
  • Telefon ile müşterilere ulaşarak, çeşitli konularda bilgilendirmeler yapar.
  • Kendilerine gelen telefonlarda gerçekleştirilen şikayetler doğrultusunda, müşteriyi doğru departmana yönlendirerek şikayet sürecini hızlandırır.
  • Müşterilerin şikayetçi olduğu konuları dinleyerek, kurumsal kimlik adı altında gereken bilgileri aktarır ve yardımcı olmaya çalışır.
  • Müşterilerin şikayetleri dışında öneri ve isteklerini dinleyerek kendi üstlerine bu konular hakkında detaylı bir şekilde rapor sunar.
  • Müşteri veri tabanı üzerinden aylık hedef kotasını doldurmak amacıyla çeşitli numaraları arar. Bu numaralara bilgilendirmeler yaparak ürün satışı ve tanıtımı konusunda detaylı bilgiler verir.
  • Müşteri temsilcisi her şeyden önce kendisine bağlanan müşteri ile görüşmelerin kayıt altında olduğundan emin olmalıdır. Bu garantiyi sağlamasının ardından hatta olan kişiyle iletişim kurar.
  • Çalıştığı kurumun yönetimine gün, hafta veya ay içerisinde hazırladığı raporları titizlikle sunar.
  • Firma içi veya farklı kişiler tarafından mail, faks ve benzeri iletişim kanalları üzerinden gelen mesajları hızlı bir şekilde cevaplar.
  • Müşteri hizmet personeli olarak çalışırken aynı zamanda mesleki eğitimlerini sürdürmeye devam eder.

Müşteri Temsilcisi Nasıl Giyinir?

Müşteri temsilcileri hakkında her firma için değişen giyim ve kuşam kuralları bulunabilir. Bu nedenle genelleme yaparak bir yorumda bulunmak yanlış olur. Her firmanın kendine ait bir çalışma ve giyim sistemi olduğu düşünüldüğü zaman önceliği kurumsal kimliğe vermek doğru olacaktır.

Yani her kurumsal firma çağrı merkezi bünyesinde çalışan elemanlarının kurumu doğru bir şekilde temsil etmesi adına şık giymesini tercih eder. Bu konuda her firmanın tutumu değişebileceği gibi bu firmaların tamamına yakını giyim konusunda sabit bir fikre sahip durumdadır.

Müşteri Temsilcisi Nerelerde Çalışabilir?

Müşteri Temsilcisi Nasıl Olunur? Ne Kadar Maaş Alır?

Müşteri temsilcileri, günümüzde hemen hemen her firmanın destek hattı bulundurmasından dolayı son derece geniş bir iş koluna sahip durumdadır. Bu anlamda, müşteri destek hattı artık her firma tarafından ulaşılabilir konumda yer almaktadır.

  • Hastane müşteri temsilciliği
  • Telekomünikasyon müşteri temsilciliği
  • Alışveriş siteleri müşteri temsilciliği
  • Sanal market müşteri temsilciliği
  • Banka müşteri temsilciliği ve benzeri çok sayıda alan bulunmaktadır.

Banka Müşteri Temsilciliği Nedir?

Bankalarda müşterilerin banka hesapları ve diğer konu başlıkları hakkındaki sorunlarını gideren destek hattına alımlar, çeşitli zaman dilimlerinde yapılmaktadır. Bankalar işe alım yaparken çeşitli şartlar aramaktadır.

  • Üniversitelerin 4 yıllık bölümlerinden mezun olmak
  • 30 yaşını aşmamış olmak
  • İletişim becerilerinin gelişmiş olması
  • İkna kabiliyetinin yüksek
  • Satış yapabilecek yeteneğe sahip olmak

Banka müşteri temsilcilerinden gerek hizmet pazarlama, gerekse müşterilerin sorununu giderme konusunda maksimum verim istenmektedir. Bu nedenle, banka temsilciliklerinde iş alım şartları normal firmalara göre biraz daha detaylı olabilmektedir. Temsilciler, mesai saatleri içerisinde çift vardiyalı bir şekilde çalışarak 24 saat boyunca banka müşterilerine hizmet vermektedir.

Müşteri Temsilcisi Ne Kadar Maaş Alır?

Müşteri temsilcileri, çeşitli kurumlarda çalışabilme gibi bir imkana sahip durumdadır. Bu nedenle de banka, hastane veya diğer kurum ve kuruluşlarda değişebilen miktarlarda maaşlar almaktadır. Birçok kişi maaş konusunu merak etmektedir. Dolayısıyla müşteri temsilcilerinin bünyesinde çalıştığı kurum ve çalışmakta olduğu birime göre maaşı da değişebilmektedir.

Çok sayıda kurum, tanıtım ve pazarlama konusunda müşteri temsilcisindeki personellerine aylık hedef belirlemektedir. Bunun yanı sıra bankalar da birçok birimde hedef belirler. Bu bağlamda da çalışan personeller bu hedefi yakalayarak maaşın yanı sıra primi de almak için yoğun bir çaba harcıyor. Ağırlıklı olarak özel sektördeki bankaların müşteri hizmetleri, 3 bin liradan başlayan maaş düzeyleri ile müşteri temsilcisi hattına alım yapmaktadır. Bunun yanı sıra hastaneler ve diğer kuruluşlar, fiyat değiştirebilir. Bu durum, tamamıyla firmaların hedefi ve destek hattından beklentileri ile ilgilidir.

PTT Gişe Memuru Nasıl Olunur?

Bu Yazıya Tepki Ver

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Giriş Yap

My Memur ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!