1. HABERLER

  2. MEVZUAT

  3. Otopark Yönetmeliği Değişti! 31 Mayıs 2019
Otopark Yönetmeliği Değişti! 31 Mayıs 2019

Otopark Yönetmeliği Değişti! 31 Mayıs 2019

31 Mayıs 2019 tarihli resmi gazetede otopark yönetmelik değişikliği yayımlandı. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından Otopark Yönetmeliğinde değişiklik yayımlanarak yürürlüğe girdi. Yönetmelikte yapılan değişiklikleri My Memur olarak hazırladık.

A+A-

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından hazırlanan Otopark Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik 31 Mayıs 2019 Tarihli ve 30790 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girdi. Otopark yönetmeliğinde yapılan değişiklikleri araştıran vatandaşlar için gerekli tüm detayları My Memur olarak hazırladık. Haberimizde “OTOPARK YÖNETMELİĞİ”nde yapılan değişikliklere dair eski ve yeni hükümleri bulabilirsiniz.

OTOPARKLA İLGİLİ GENEL ESASLARDA DEĞİŞİKLİK

22 Şubat 2018 tarihli ve 30340 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan Otopark Yönetmeliğinin Otoparkla ilgili genel esaslar maddesinde değişiklikler yapıldı. Otopark ihtiyacı kısmen veya tamamen parselinde karşılanamayan durumlarda değişiklik yapıldı.

Yeni hüküm: Parselin alan veya cephe boyutları nedeniyle otoparkın, bu Yönetmelikte belirtilen en az ölçülerdeki; park alanı, park etme düzeni, dönüş çapı, manevra alanı ve servis yolu alanlarının, tamamen veya kısmen, bodrum katlarda veya parselinde karşılanamadığının veya otopark rampasının bu Yönetmeliğe göre en çok eğim kullanılmasına rağmen parsel sınırından itibaren binanın derinliği boyunca ve buna ilave olarak derinliğe dik en fazla bir cephesi boyunca sağlanamadığının bir teknik raporla idarece tespit edilmesi,

Arazinin jeolojik ve topoğrafik yapısı, yer altı su seviyesinin yüksekliği gibi nedenlerle, tüm teknik tedbirler alınmasına rağmen, bodrum kat yapılamadığının ve parselinde otopark tesisinin mümkün olmadığının idarece tespit edilmesi,

Eski Hüküm: Parselin alan veya cephe boyutları nedeniyle otoparkın, bu Yönetmelikte belirtilen en az ölçülerdeki; park alanı, park etme düzeni, dönüş çapı, manevra alanı ve servis yolu alanlarının, taşıt asansörü veya mekanik otopark sistemleri de kullanılmasına rağmen tamamen veya kısmen, bodrum katlarda veya parselinde karşılanamadığının bir teknik raporla idarece tespit edilmesi,

Arazinin jeolojik ve topoğrafik yapısı, yer altı su seviyesinin yüksekliği gibi nedenlerle, tüm teknik tedbirler alınmasına rağmen, bodrum kat yapılamadığının ve taşıt asansörü veya mekanik otopark sistemleri de kullanılmasına rağmen parselinde otopark tesisinin mümkün olmadığının idarece tespit edilmesi,

Maddeye eklenen yeni hükümler: Bitişik nizam parsellerde otopark ihtiyacının parselinde ve yapının ilk iki bodrum katında karşılanamaması halinde karşılanamayan otopark alanı, talep edilmesi halinde otopark bedeli alınmak suretiyle genel veya bölge otoparklarından karşılanır.

Bu tür eklenti otoparklarda, aynı bağımsız bölüme ait iki otopark yerinin arka arkaya park düzeni şeklinde (birbirini engelleyebilecek şekilde)  birlikte düzenlenmesi halinde tek bir manevra alanı gösterilmesi yeterli kabul edilir.

BİNA VE PARSEL OTOPARKLARININ DÜZENLENME ESASLARI

Yönetmeliğin Bina ve parsel otoparklarının düzenlenme esasları maddesinde değişiklikler yapıldı ve yeni hüküm eklendi.

Eski hüküm: Mevcut yapılarda parsel maliklerinin ilave otopark yapmak istediği durumlar ile birinci fıkranın (b), (c) ve (ç) bentlerine göre otopark ihtiyacını karşılayamadığı idarece tespit edilen yeni yapılarda; ticari amaçla işletilmemek, 634 sayılı Kanun uyarınca muvafakat alınmak, ayrıca değişiklikten etkilenen bağımsız bölüm malikinin muvafakati alınmak ve taşıyıcı sistemi olumsuz etkilememek kaydıyla arka bahçede binalara 2 metreden fazla yaklaşmamak, zemin kat yüksekliğini aşmamak kaydıyla zemin üstü mekanik otoparklar ve/veya taşıt asansörü yapılabilir.

Yeni hüküm: Mevcut yapılarda parsel maliklerinin ilave otopark yapmak istediği durumlar ile birinci fıkranın (b), (c) ve (ç) bentlerine göre otopark ihtiyacını karşılayamadığı idarece tespit edilen yeni yapılarda; ticari amaçla işletilmemek, 634 sayılı Kanun uyarınca muvafakat alınmak, ayrıca değişiklikten etkilenen bağımsız bölüm malikinin muvafakati alınmak ve taşıyıcı sistemi olumsuz etkilememek kaydıyla arka bahçede binalara 2 metreden fazla yaklaşmamak, arka bahçe mesafesi içinde zemin kat yüksekliğini aşmamak, arka bahçe mesafesi dışında bina yüksekliğini aşmamak kaydıyla zemin üstü mekanik otoparklar ve/veya taşıt asansörü yapılabilir.

Maddeye eklenen yeni hüküm: Tek bağımsız bölümlü (villa gibi) müstakil konut binalarında ön bahçeler, parsel sınırından 2 metre geri çekilmek kaydıyla açık otopark alanı olarak düzenlenebilir.

OTOPARK ARANMASI GEREKEN KULLANIMLAR VE MİKTARLARI

Yönetmeliğin Otopark aranması gereken kullanımlar ve miktarları maddesine yeni hüküm eklendi: Alanı 120 m2 den küçük olup kat adedi 3 ve üzeri olan mevcut parsellerin otopark ihtiyacı, talep edilmesi halinde otopark bedeli alınmak suretiyle genel veya bölge otoparklarından karşılanır.

 

İŞLEMLERİ DEVAM EDEN YAPILAR

Yönetmeliğin Geçici “İşlemleri devam eden yapılar” maddesine yeni hüküm eklendi:

Yapı kullanma izin belgeli olup inşaat alanı, emsali, bağımsız bölüm sayısı, kat sayısı artışı ile kullanım amacı değişikliği olacak şekilde tadilat yapılacak yapılarda ise artış veya değişikliğe konu alan üzerinden artan otopark ihtiyacı, parselde ya da binada karşılanamaması halinde otopark bedeli alınmak suretiyle genel veya bölge otoparklarından karşılanır.

GEÇİŞ DÖNEMİ UZATILDI

Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce veya sonra yapılan yapı ruhsatı başvuruları; talep edilmesi halinde, 31 Aralık 2019 tarihine kadar bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önceki Yönetmeliğe göre sonuçlandırılır şeklinde güncellendi. Daha önce 6 Haziran olan tarih 31 Aralık 2019 olarak belirlendi.

Yönetmelik için tıklayınız:

pdf.jpg

İlgili Haberler

HABERE YORUM KAT

MyMemur Haber Sitemiz 5651 sayılı "internet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla işlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında" Kanunun 2/f maddesi uyarınca 'içerik Sağlayıcıdır'. Tüm üyeler yaptıkları yorumlardan şahsen kendileri sorumlu olup, talep halinde sitemiz kaynaklarında olan, gerekli iletişim bilgileri Adli ve İdari Makamlara sunulacaktır. UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren yorumlar onaylanmaz.
Önceki ve Sonraki Haberler