Özel Okul Kayıtlarında Yapılacak Yeni Uygulama

2016 - 2017 Eğitim Öğretim Yılından İtibaren Özel Okullarda Kayıt İşlemlerinde Öğrenci Kayıt Sözleşmesi Zorunlu Olacak. Özel Okul Kayıtlarında Gerekli Olan Sözleşme İçin Tıklayınız

12501
Daha Fazla Göster

Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumlan Yönetmeliği Gereğince 2016-2017 eğitim öğretim yılından itibaren Özel Öğretim Kurumlan Genel Müdürlüğü’ne bağlı tüm özel okullarda öğrenim görecek öğrenci kayıt işlemlerinin Öğrenci Kayıt Sözleşmesi doğrultusunda yapılacağını duyurdu.

Öğrenci Kayıt Sözleşmesinde yer alacak özel bilgilerin yanı sıra şu hususlara yer verilecek. Sözleşmenin tam metnine ve tablolara aşağıdaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz.

Sözleşme Şartları

Okulun ara sınıflarının eğitim ücretinin üst sınırı bir önceki eğitim ve öğretim yılında ilan edilen eğitim ücretine (Y.İ-ÜFE+TÜFE)/2 oranına en fazla % 5 aıtış yapılarak hesaplanır.

Kurumumuz, bir sonraki yılın eğitim ve öğretim ücretini ve diğer (Takviye kursları, Yemek, Servis, Pansiyon vb.) ücretleri, Ocak ayından itibaren Mayıs ayının sonuna kadar ilan eder. Bu ilanlarda ders yılı veya ders saati ücretiyle birlikte, peşin veya taksitli ödemeler ve diğer indirimler de belirtilir.

Sosyal ve kültürel faaliyetler, gezi ve gözlem gibi diğer etkinlikler için ücretler, faaliyet öncesi belirlenir. Kurs ve faaliyetlere katılım ise veli/vasi izni doğrultusunda gerçekleşir.

Kurumumuz, öğrenci veya velilerinden beceri eğitimi / staj çalışması / yaz uygulaması adı altında ayrı bir ücret talep etmeyecektir.

Kurumumuzun süresi içinde eğitim ve öğretim ücretini ilan etmemesi halinde, kurumumuzdan bir önceki yılın eğitim ve öğretim ücreti geçerli olacaktır.

Kurumumuzun eğitim ve öğretim ücreti kurum adına açılan ve Valiliğe bildirilen banka hesap numarasına yatırılarak tahsil edilir.

Kurumumuz, çalışma takviminde belirtilen tarihte yeni ders yılına ait ücretini ödemeyen öğrencilerin kayıtlarını yenilemeyebilir. Ücretini ödememekte ısrarcı olan velinin/vasinin çocuğunun kaydı, maarif müfettişleri tarafından yapılacak inceleme sonucunda nakil ve yerleştirme komisyonu aracılığıyla uygun olan resmi okula veya açık liseye alınır.

Aşağıda belirtilen sebeplerden bir veya birkaçının oluşması hâlinde kurumumuzdan ayrılanlara düzenlenen faturada belirtilen tutar üzerinden öğrencinin ayrılış tarihinden sonraki günlere ve saatlere isabet eden ödenmiş ücretleri kurumumuz tarafından öğrenci veli/vasisine iade edilir.

Sağlık raporu alarak öğrencinin sağlık sebebiyle kurumdan ayrılması, Kurumun kapanması, Dönemin açılamaması, Kurumun eğitim ve öğretim ortamının olumsuz yönde değiştiğinin maarif müfettişleri tarafından tespit edilmesi,

Velinin öğrencisini okutamayacak duruma düştüğünün resmî kurumlarca belgelendirilmesi durumunda okula ödemiş olduğu ayrılış tarihinden sonraki günlere ve saatlere isabet eden ücret öğrenci veli/vasisine iade edilir.

MEB Özel Öğretim Kurumlan Yönetmeliğinin 56’ncı maddesi hükümlerince; eğitim ve öğretim yılı başlamadan okulumuzdan ayrılanlara yıllık ücretin %10 dışındaki kısmı, eğitim ve öğretim yılı başladıktan sonra okulumuzdan ayrılanlara ise yıllık ücretin %10’u ile öğrenim gördüğü günlere göre hesaplanan miktarın dışındaki kısmı öğrenci veli/vasisine iade edilir.

Kurumumuz tarafından öğrencinizin ücretsiz okumasının uygun bulunması veya indirim hakkı elde etmesi halinde kurumumuza ödenen ücret, eğitim ve öğretimin başladıktan sonra iki ay içinde öğrenci veli/vasisine geri ödenir.

Herhangi bir şekilde kurumumuzdan ayrılan burslu öğrencilerden öğrenim gördüğü süre için kurumumuz tarafından ücret talep edilmeyecektir.

Eğitim ve Öğretim Desteğinden faydalanan öğrenci ücretinin ödenmesi; Öğrencinin velisi/vasisi okulun ilan etmiş olduğu yıllık eğitim ve öğretim ücretinin Bakanlıkça karşılanacak eğitim ve öğretim desteğinin dışında kalan bedelini okula ödemekle yükümlüdür.

Eğitim Öğretim Desteği kapsamındaki öğrencilerin ücretleri için eğitim ve öğretim desteği toplam tutarı düşülerek kalan kısmına taksit yapılabilir.

Öğrencinin Eğitim ve Öğretim Desteğinin çeşitli sebeplerden iptal edilmesi durumunda kalan tutar öğrencinin velisi/vasisinden tahsil edilir.

MEB Özel Öğretim Kurumlan Yönetmeliğinin Ek 2’ nci maddesine göre; kurumumuzun ilan ettiği yıllık ücretin %51’i ve fazlası oranında burslu okutulan öğrencinin Eğitim ve Öğretim Desteği Bakanlığa bildirilerek kesilir.

Öğrencinin okula devam etmesi esastır. Devamsızlık yapan öğrencilerin velileri/vasileri, öğrencilerin mazeretlerini okula bildirir. Veli/vasilerce söz konusu bildirimin okula yapılmaması halinde, okul idaresi gelmeyen öğrencilerin velisiyle/vasisiyle iletişim kurarak devamsız öğrenci hakkında veli/vasiye bilgi verir.

İş bu sözleşmede yer alan hususların yerine getirilmesi ve gerekli tebligatların yapılabilmesi için

belirtmiş olduğum adresimin yasal ikametgâhım olduğunu beyan eder adres değişikliği durumunda 15 gün içerisinde yazılı olarak okulunuza bildirmediğim takdirde bu adrese yapılacak tebligatın geçerli olacağını kabul ve taahhüt, ederim. İhtilaf vukuunda bu sözleşmeden doğabilecek tüm anlaşmazlıkların hal mercii  Mahkemeleri ve icra daireleridir.

İş bu sözleşme  maddeden oluşmaktadır. Bu, öğrenci kayıt sözleşmesinin tüm hükümlerini

eksiksiz olarak okudum, anladım ve herhangi bir tereddüdüm olmaksızın tamamen hür irade ve arzumla kesin olarak kabul ediyorum. Sözleşme üç sayfadan ibaret olup iki nüsha tanzim edilmiş ve bir nüshası tarafıma teslim edilmiştir.

Öğrenci Kayıt Sözleşmesi İçin TIKLAYINIZ

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Özel Okul Kayıtlarında Yapılacak Yeni Uygulama

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Uygulamayı Yükle

Uygulamamızı yükleyerek içeriklerimize daha hızlı ve kolay erişim sağlayabilirsiniz.

Giriş Yap

My Memur ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!