1. HABERLER

  2. PERSONEL SAĞLIK

  3. PDC Nedir ve PDC Nasıl Belirlenir? PDC Fazlası Ne Anlama Gelir?
PDC Nedir ve PDC Nasıl Belirlenir? PDC Fazlası Ne Anlama Gelir?

PDC Nedir ve PDC Nasıl Belirlenir? PDC Fazlası Ne Anlama Gelir?

Sağlık Personellerinin sıkça duyduğu PDC, PDC fazlası kavramları ne anlama gelmektedir? Bu haberimizde sizlere PDC hakkında bilgi vermeye çalışacağız.

A+A-

My Memur olarak bu haberimizde sizlere Personel Dağılım Cetveli yani PC ile ilgili bilgi vermeye çalışacağız. Sağlık Bakanlığı personeli tarafından sıklıkça duyduğumuz PDC, PDC fazlası gibi kelimeleirn ne anlama geldiğini açıklamaya çalışacağız.

PDC NEDİR?

PDC kelimesinin açılımı personel dağılım cetvelidir.  Sağlık Bakanlığı tarafından yapılan tanıma göre PDC; Belirlenen bazı ilkeler doğrultusunda il ve birim bazında, yılda en az bir defa yenilenen, unvan ve branşlar itibariyle bulunması gereken personel sayısını gösteren cetveldir.

Bir diğer tanım ile PDC; Sağlık Bakanlığı ve bağlı kuruluşlarının taşra teşkilatında iller ve birimler itibarı ile sağlık ve yardımcı sağlık hizmetleri sınıfında çalışacak mevcut personelin unvan ve branşlara göre sayısını belirlemeye yönelik planlama çalışmasıdır.

PDC Fazlası Ne Demek? Yukarıdaki tanım aslında PDC fazlasının ne anlama geldiği hakkında bizlere fikir vermektedir. Eğer çalıştığınız yerde, unvan ve branşlar itibariyle bulunması gereken personel sayısının üzerinde bulunan her kişi PDC fazlası olarak geçmektedir. Örnek vermek gerekirse;  A… Devlet Hastanesi PDC kapsamında hemşire sayısı 100 olarak belirlenmişse, Lakin A… Devlet Hastanesinde 110 hemşire bulunuyorsa bu hemşire PDC fazlası 10 olacaktır.

Sağlık Bakanlığı Atama Ve Yer Değiştirme Yönetmeliği Ek-2’de Personel Dağılım Cetveli İlkeleri yer almaktadır. PDC sağlık ve yardımcı sağlık hizmetleri sınıfına tabi personel için hazırlanır. Bu sınıfta yer alan baştabip, baştabip yardımcısı, eğitim görevlisi, başasistan ve asistan unvanları için PDC hazırlanmamaktadır.

PDC Kim Tarafından Belirlenir? Personel Dağılım Cetveli, Sağlık Bakanlığı ve Bakanlığa bağlı Kuruluşları tarafından belirlenmektedir. PDC planlaması gerçekleştirilirken il müdürlüğü, müdürlük ve Birliklerin teklifleri de dikkate alınmaktadır. Peki, PDC İlkeleri nelerdir? İşte Ek 2 de yer alan ilkeler.

PERSONEL DAĞILIM CETVELİ İLKELERİ

1. Personel Dağılım Cetveli (PDC), Sağlık Bakanlığı ve bağlı kuruluşlarının taşra teşkilatında iller ve birimler itibarı ile sağlık ve yardımcı sağlık hizmetleri sınıfında çalışacak mevcut personelin unvan ve branşlara göre sayısını belirlemeye yönelik planlama çalışmasıdır.

2. PDC sağlık ve yardımcı sağlık hizmetleri sınıfına tabi personel için hazırlanır. Bu sınıfta yer alan baştabip, baştabip yardımcısı, eğitim görevlisi, başasistan ve asistan unvanları için PDC hazırlanmaz.

3. İl ve ilçelere planlanacak toplam personel sayısı, il müdürlüğü, müdürlük ve Birliklerin teklifleri de dikkate alınarak Bakanlık ve bağlı kuruluşları tarafından belirlenir.

4. Planlamaya esas teşkil edecek sayıların belirlenmesinde unvan ve branş bazında, Bakanlık ve bağlı kuruluşlarının kadro ve pozisyonlarında (tüm istihdam şekilleri dahil) çalışmakta olan sağlık ve yardımcı sağlık personellerin toplamı esas alınır.

5. Her unvan ve branş için PDC ayrı ayrı hesaplanır. Ancak, Sağlık Memuru/Sağlık Teknisyeni/ Teknikeri, Laborant/Laboratuvar Teknisyeni/Teknikeri, Fizik Tedavi Teknisyeni/Teknikeri, Odyometri Teknisyeni/Teknikeri, Ortopedi Teknisyeni/Teknikeri, Toplum Sağlığı Teknisyeni/Sağlık Teknikeri/Teknisyeni, Diş Protez-Diş Teknisyeni/ Teknikeri gibi aynı branşta öğrenim görerek farklı unvanlara atanan yardımcı sağlık hizmetleri sınıfı personelinin planlaması ortak yapılır.

6. Personelin İllere planlanmasında temel ilke TÜİK tarafından belirlenen nüfustur. Nüfus dışında, 9 uncu maddede belirtilen değişkenler ile hizmet gereklilikleri de dikkate alınır. Yatak sayısının etken olduğu hallerde tescil edilmiş yatak sayısı esastır.

7. PDC hesaplanmasında, Büyükşehir Belediyesi merkez ilçeleri tek ilçe olarak kabul edilir.

8. Bir birimdeki 4924 sayılı Kanuna tabi çalışan sözleşmeli personel sayısının o birim için PDC'de öngörülen personel sayısından fazla olması halinde söz konusu personelin ilgili mevzuat çerçevesinde yer değişikliği yapılıncaya kadar bu personelle ilgili yer değişikliği işlemi yapılamaz. Anılan Kanun gereği birimlere vizelenen boş pozisyonların o birim için PDC’de belirlenen pozisyon sayılarını aşması halinde dahi bu pozisyonlara atama yapılamaz.

9. Personel sayısının dağılımında aşağıdaki ölçütler dikkate alınır:

a) Tüm ülkeye veya bölgeye hizmet veren genel ve dal hastaneleri ile eğitim ve araştırma hastanelerine, il dışından başvuru, yıllık ortalama poliklinik sayısı, yıllık ameliyat sayısı, özellik arz eden birimlerinin olması (yoğun bakım ünitesi, reanimasyon ünitesi, yanık ünitesi, diyaliz, kan bankası ve benzeri birimlerin bulunması),

b) Personel dağılımını etkileyecek ölçüde demografik, epidemiyolojik (hastalık insidans ve prevelansı vb), coğrafi ve turizm kaynaklı değişiklikler olması,

c) Hekime başvuru sıklığı,

ç) İllerin tıbbi cihaz ve fiziki mekân kapasitesi,

d) Personel dağılımını etkileyecek ölçüde nüfus hareketleri ya da poliklinik sayısındaki farklılıklar,

e) Ulaşım şartları, vardiya hizmetleri gibi etkenler.

10. Diş hekimliği alanında yüksek lisans ya da doktora yapmış diş hekimleri, eğitim hastaneleri, ağız ve diş sağlığı eğitim hastaneleri, ağız ve diş sağlığı hastaneleri ve ağız ve diş sağlığı merkezlerinde istihdam edilirler. Bu maddede sayılan sağlık tesisleri bulunmayan illerde yüksek lisans ya da doktora yapmış diş hekimleri o ilin ünit sayısının en yüksek olduğu ve ağız ve diş sağlığı hizmetleri için altyapının en uygun olduğu birimde istihdam edilirler.

11. İl içinde hemşire ve ebe dağılımı yapılırken ebelerin ağırlıklı olarak birinci basamak sağlık tesisleri ile doğumevlerinde, hemşirelerin ağırlıklı olarak yataklı sağlık tesislerinde istihdamlarının yapılması esastır.

12. Anestezi teknisyeni/teknikeri sadece yataklı tedavi kurumları ve ağız ve diş sağlığı merkezleri için, odyolog/odyometri teknisyeni/teknikeri, fizyoterapist, fizik tedavi teknisyeni/teknikeri, ortopedi teknisyeni/teknikeri sadece yataklı tedavi kurumları için planlanır ve istihdam edilirler.

13. Acil sağlık hizmetleri birimlerine (112 istasyonları ile yataklı tedavi kurumlarının acil servisleri ve 24 saat hizmet veren birimler v.b.) acil sağlık hizmetleri için acil tıp teknisyeni/ambulans ve acil bakım teknikeri planlaması yapılır.

14. Yeni kurum ve kuruluşların hizmete girmesi, mevcut kurumlarda nitelik değişikliği olması, kurum içi yeni birim açılması ya da bir kısım birimlerin kapatılması, farklı kurumların birleşmesi ya da mevcut kurumlardan ayrılma yoluyla yeni kurum oluşturulması gibi durumlarda, yapılan düzenleme ve hizmetin gereklerine uygun olarak, yukarıdaki ilkeler doğrultusunda yeni PDC belirlenerek Bakan Onayını takiben ilan edilir. PDC ilan edilinceye kadar ilgili birimin en üst amiri tarafından onay alınarak atama yapılabilir.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

MyMemur Haber Sitemiz 5651 sayılı "internet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla işlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında" Kanunun 2/f maddesi uyarınca 'içerik Sağlayıcıdır'. Tüm üyeler yaptıkları yorumlardan şahsen kendileri sorumlu olup, talep halinde sitemiz kaynaklarında olan, gerekli iletişim bilgileri Adli ve İdari Makamlara sunulacaktır. UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren yorumlar onaylanmaz.