Sağlık Sektöründe Mavi Kod Uygulaması Nedir?

Mavi kod uygulaması nedir? Ekipte kimler olmalı? Mavi Kod uygulaması nasıl yapılır? Mavi kod nöbetini kim tutar? Detaylar mymemur.com.tr'de!

73992

Sağlık Sektöründe Mavi Kod Uygulaması Nedir?

Sağlık Sektöründe Mavi Kod Uygulaması Nedir?

Gelişen teknoloji sayesinde artık pek çok hastane daha kaliteli bir hizmet verebilmek, yaşanan sağlık sorunlarını en kısa sürede çözümleyebilmek için çeşitli sistemler geliştirmektedir ve bunlardan biri de mavi kod uygulamasıdır. Bunlardan en önemlisi ise kod uygulama bir diğer adı ile acil kod sistemidir. Bu sistem hastanenin çeşitli yerlerinde bulunan butonlara basıldığında ya da telefonla bazı numaralar tuşlandığında ilgili kişi ve birimlere haber verilmesini esas alan bir sistemdir.

Mavi Kod Uygulaması Nedir?

Mavi Kod Uygulaması Nedir?

Mavi kod uygulama sistemi bir hastanın, hasta yakınının veya kurum çalışanının solunumsal ya da kardiyak arresti (kalbin durması) durumunda en kısa sürede hastaya hızlı ve verimli resüsitasyonunu sağlayan acil durum yönetim aracıdır. Mavi kod uygulamasının temel amacı, sağlık tesisinde tedavi gören hastaların KPR uygulamalarının KPR tecrübesi olan bir ekip ile en uygun şekilde gerçekleştirilmesidir.

Sağlık tesisinde en az bir tane 7/24 hazır bulunan, KPR eğitimi almış üyelerden oluşan mavi kod ekibinin bulunması gerekir. Ekipte bir uzman tabip ve sağlık personeli olmak üzere en az iki kişi bulundurulmalıdır. Gerekirse bu sayı arttırılabilir. İhtiyaç halinde güvenlik görevlisinin ekibe dahil edilmesi Bakanlık tarafından da istenmektedir.

Mavi Kod Ekip Sorumlusu Hangi Bölümlerde Uzman Olmalıdır?

Mavi Kod Ekip Sorumlusu Hangi Bölümlerde Uzman Olmalıdır?

Mavi kod ekip sorumlusu özellikle KPR uygulamaları için anesteziyoloji, kardiyoloji, dahiliye, göğüs hastalıkları, nöroloji, aile hekimi, kalp damar cerrahisi, ve göğüs cerrahisi bölümlerinde uzman olmalıdır. Her ekip için yeterli miktarda malzeme içeren acil müdahale çantası temin edilmelidir. Mavi kod uygulaması için hastane yönetiminin anons, çağrı cihazı, telefon vb. şeklinde uygun yöntemleri oluşturması gerekir. Çağrı sonrası ekip 3 dakika içinde KPR vakasına ulaşmalıdır. Hastanın bulunduğu servis görevlisi de 2222 telefon numarası ile mavi kod ekibine ulaşabilir.

KPR uygulaması ekip tarafından aşama aşama kaydedilir. Bu kayıtlar aylık olarak kalite yönetim birimine gönderilir. Uygulamanın başarılı olmaması halinde hasta ölmüş ise ölüm bildirim sistemine dair süreç hastayı yatıran hekim tarafından gerçekleştirilir. Gerekli tedbirler ise hastane tarafından alınır. KPR uygulamasını yaygınlaştırmak için eğitim ve tatbikatlar düzenlenir. Sağlık tesisindeki tüm personele mavi kod süreçleri ve uygulamaları hakkında eğitimler de verilmelidir.

Sağlık Hizmetleri Sınıfı Hangi Memurları Kapsar?

Exit mobile version