Unvan Değişikliği Nedir ve Nasıl Olur?

Kamu kurumlarına, farklı ihtiyaçlar doğrultusunda zaman zaman sözleşmeli personel alımı gerçekleştirilmektedir. Peki bu sözleşmeli personellerin unvan değişikliği nasıl olmaktadır?

Unvan Değişikliği Nedir ve Nasıl Olur?
Unvan Değişikliği Nedir ve Nasıl Olur?
Abone Ol

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Kamu kurumlarında sözleşmeli personel olarak görev yapan kişilerin, memur olarak ataması gerçekleşmiş kişilere oranla, sahip oldukları haklar farklılık gösterebilmektedir. Bu kişiler, görevde yükselme, unvan değişikliği ve nakil işlemlerinin nasıl olduğunu merak etmektedirler. İlgili kanunda, sözleşmeli personellerin  değişikliği ile alakalı olarak, “Sözleşmeli personelin, değişikliği suretiyle atamasının yapılacağı pozisyon için öngörülen ilk defa hizmete alınma prosedürüne riayet edilmesi kaydıyla, değişikliği mümkündür.” hükmü yer almaktadır.

Ne Şekilde Ele Alınır?

Unvan Değişikliği Nedir ve Nasıl Olur?

Sözleşmeli Personel Alımı Ne Şekilde Gerçekleştirilmektedir?

Sözleşmeli personel alımı ne şekilde gerçekleştirilmektedir?
Sözleşmeli personel alımı ne şekilde gerçekleştirilmektedir?

İlgili kanunlarda, sözleşmeli memur alımının 4 farklı şekilde yapılabildiği görülmektedir. Bunlar şu şekilde sıralanabilir;

  • Sınavsız sözleşmeli personel alımı.
  • KPSS puanı ile sözleşmeli personel alımı.
  • KPSS puanı ve yazılı veya sözlü sınav ile sözleşmeli personel alımı.
  • Mesleki uygulamalı sınav ile sözleşmeli personel alımı.

Buradan anlaşılacağı gibi, ilk defa sözleşmeli kamu personeli alınması durumunda, kurumların bu alımı yapması farklı yöntemler ile gerçekleştirilebilmektedir. Bazı kurumlar için, kurum içi özel sınavların yapılması söz konusu iken, bazı kurumlar için direkt olarak KPSS puanı ile alım işlemleri gerçekleştirilmektedir. Bu alım yöntemleri dışında, sözleşmeli personelin alımına yönelik şartlar sağlansa bile, sınavlı veya sınavsız, veya kurumun isteğine bağlı olarak değişikliğinin gerçekleştirilmesi söz konusu değildir.

Sözleşmeli Personelin Değişikliği Ne Şekilde Ele Alınmaktadır?

Sözleşmeli Personelin Unvan Değişikliği Ne Şekilde Ele Alınmaktadır?

Kamu kurumları kapsamında alımı yapılan sözleşmeli personellerin değişikliği, bağlı bulundukları kuruma göre farklılık göstermektedir. Ayrıca, gerçekleştirilen görev de  değişikliğinde önemli bir faktör olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu kişilerin, değişikliğinin sağlanması için doğrudan kurum tarafından ataması mümkün olamamaktadır. Bunun için, şartlarda istenen KPSS puanının sağlanması, ilana başvurularak sıralamaya girilmesi ve gerçekleştirilecek sınavda başarılı olunması gerekmektedir. Farklı kurumlar için, aranan şartlar farklılık gösterebilmektedir. Ayrıca, sözleşmeli personel olarak görev yapan kişinin sözleşmesinin fesh edilmesinin ardından 1 yıl bekleme şartı bulunmamaktadır. Bu sebeple ilgili pozisyonlara başvurulması da mümkündür.

Sözleşmeli Personelin Unvan Değişikliği Nasıl Olur?

Bu Yazıya Tepki Ver

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Giriş Yap

My Memur ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!